استاندار هرمزگان، ضمن بازدید از جزایر لاوان، هندورابی و سیری، مسائل این جزایر و درخواست‌های مردمی را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،مهدی دوستی ابتدا به منظور بازدید و بررسی مسائل مختلف جزیره لاوان، وارد این جزیره شد.

دوستی در بدو ورود به لاوان با حضور در گلزار شهدای گمنام این جزیره، به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود و در ادامه با حضور در منزل شهید شعیب رئیسی‌زاده، با خانواده این شهید بزرگوار دوران دفاع مقدس، دیدار کرد.

وی همچنین از اسکله صیادان و پارک ساحلی جزیره لاوان بازدید کرد و در ادامه با حضور در بین ساکنان بومی جزیره لاوان، به گفتگو با آنان پرداخت.

 رفع مشکل آب جزیره لاوان از طریق افزایش حجم شیرین سازی، رفع مشکل آنتن دهی خطوط ارتباطی در جزیره با نصب دکل‌های مخابراتی، در اختیار گذاشتن ماشین آلات سنگین در اختیار دهیاری برای جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها، بررسی طرح جامع جزیره لاوان، رعایت حریم شصت متری، احداث واحد فنی و حرفه‌ای و آزادسازی سواحل این جزیره از مجموعه مصوبات سفر استاندار هرمزگان به جزیره لاوان بود.

 در ادامه، دوستی در بازدید از جزیره هندورابی با ساکنین این جزیره دیدار کرد و ساکنین این جزیره مسائل و مشکلات موجود در هندورابی را مطرح کردند.

 نبود شبکه مخابراتی درست، عدم وجود خط لوله آب و مشکل نبود زمین برای ساخت مسکن به دلیل در اختیار گرفتن زمین های این جزیره توسط منطقه آزاد کیش، بخشی از مشکلاتی بود که توسط ساکنین بومی جزیره هندورابی در دیدار با استاندار هرمزگان مطرح شد.

دوستی نیز در ادامه قول مساعد داد تا کمک مورد نیاز برای ساخت یک مدرسه دوره متوسطه، احداث خط لوله آب شرب از دستگاه آب شیرین کن تا منازل ساکنین و نصب پنل‌های خورشیدی برای تولید برق خورشیدی در این جزیره را تامین کند.

 همچنین مقرر شد تا با منطقه آزاد کیش برای واگذاری قطعات زمین به ساکنان این جزیره برای ساخت منازل، مذاکره شود.

 استاندار هرمزگان همچنین در ادامه با حضور در جزیره سیری، از تاسیسات نفتی شرکت نفت فلات قاره و تاسیسات مسکونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در این جزیره بازدید کرد.

 همچنین در بازدید استاندار هرمزگان مصوب شد، قیر مورد نیاز برای آسفالت مناطق مسکونی جزیره سیری تامین شود.

انتهای پیام