رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۶۵ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مجتبی قهرمانی از رفع تصرف ۵ قطعه از اراضی ملی و دولتی در خارج از محدوده طرح هادی روستای نقاشه و ضلع شرقی معدن سرسور جزیره قشم، مجموعاً به مساحت ۶۵ هزار و نهصد و چهل و نه مترمربع خبر داد.

قهرمانی ارزش تقریبی اراضی اعاده شده را ۲۲۱ میلیارد و سیصد و هفتاد و شش میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این رفع تصرفات پس از طی مراحل قانونی و انجام استعلامات مورد نیاز از مراجع ذی‌ربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و توسط یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد به مرحله اجرا درآمده است.

وی همچنین آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی را از جمله اولویت‌های دادگستری استان هرمزگان در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های طبیعی، واکنش شدید دستگاه قضایی و مجازات متخلفین را به همراه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع رسانی مردمی امکان برخورد به موقع با متصرفان غیر مجاز را فراهم می سازد و به همین منظور دستگاه قضایی استان هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در این خصوص است.

انتهای پیام