رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۱۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در بخش فین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت : به منظور صیانت از حقوق بیت‌المال و حفظ انفال و در راستای احقاق حقوق عامه به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور ، از ۱۷۱ هزار و هفتصد و نود و یک متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی در بخش فین رفع تصرف شد.

مجتبی قهرمانی تخلفات انجام شده در اراضی مذکور را شامل تغییر کاربری و تصرف غیرمجاز از طریق پی‌کنی و سنگ‌چینی برشمرد و افزود : این رفع تصرفات به دستور رئیس حوزه قضایی بخش فین و توسط نیروی انتظامی ، یگان حفاظت از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به مرحله اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد : این زمین‌ها بدون اخذ مجوز قانونی توسط سودجویان تصرف شده بود که پس از خلع ید متصرفین ، به بیت‌المال بازگردانده شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان ضمن تأکید بر تشدید مقابله با زمین خواران و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی ، خاطر نشان کرد : با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان و فرصت طلبان، اراضی ملی استان از هرگونه دستبرد و تصرف غیرقانونی محفوظ خواهد ماند.

انتهای پیام