استاندار هرمزگان گفت: بندرعباس باید شهری توسعه یافته و برخوردار از امکانات پیشرفته و نوین در عرصه‌های مختلف باشد و تلاش می‌کنیم در این راستا کارهای خوبی برای مردم نجیب و شریف هرمزگان و شهر بندرعباس انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز درهرمزگان، مهدی دوستی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه در مسائل شهری، رفع مشکل شبکه جمع آوری و بوی بد فاضلاب در شهر بندرعباس از اولویت‌های مهم است، عنوان کرد: با تصفیه پساب فاضلاب بندرعباس، می‌توان از آن در توسعه شهر بندرعباس استفاده کرد و همچنین رفع مشکل فرسودگی شبکه جمع آوری فاضلاب در بندرعباس باید به طور جدی پیگیری شود.

دوستی با بیان اینکه اساس هر توسعه‌ای توجه و احترام به مالکیت مردم است، ادامه داد: عدم تعیین تکلیف اسناد مالکیت زمین های مردم از مهم‌ترین مشکلات در شهر بندرعباس و دیگر مناطق استان هرمزگان است که حل این مشکل اساسی در دستور کار است و کارگروه ویژه‌ای برای این موضوع فعال شده است.

وی در ادامه به طرح ایجاد ابراکوسیستم دریایی در زمینه گردشگری در هرمزگان اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح، مجموعه جزایر قشم، هنگام، هرمز، لارک و ساحل بندرعباس و تالاب بندرخمیر به عنوان ابراکوسیستم دریایی دیده شده‌اند که این طرح می‌تواند پیشران صنعت گردشگری ایران باشد که در زیرمجموعه آن طرح‌های مختلف گردشگری اجرایی می‌شود و تاکنون پیگیری‌های بسیاری در سطح ملی صورت گرفته تا این اقدام انجام شود

دوستی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه ارتقای رتبه‌های دانش آموزان استان هرمزگان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، تصریح کرد: تمرکز ویژه‌ای بر روی موضوع کنکور در هرمزگان داریم و هدف ما این است که معلمان دروس اصلی در استان آموزش ویژه کنکور ببینید و بر روی تقویت دانش آموزان با استعداد هرمزگان جهت موفقیت در کنکور تمرکز کنند تا از این طریق نیروهای بومی خوب در رشته‌های مختلف برای استان هرمزگان تربیت شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، انضباط بخشی در زمینه مسائل مالی و اداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: در زمینه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، نحوه هزینه کردن صنایع در زمینه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و اجتماعی باید بازبینی و ساماندهی شود.

دوستی خاطرنشان کرد: در این راستا پیگیر تشکیل صندوق توسعه استان هرمزگان هستیم که باید دارای هیأت مدیره شفاف با حضور نمایندگانی از دولت، مجلس و معتمدین باشد و این هیأت مدیره، تخصیص اعتبارات و کمک های صنایع در استان را مدیریت کند.

استاندار هرمزگان با اشاره به طرح ویژه برای توانمندسازی محلات بافت فرسوده و حاشیه شهر بندرعباس در قالب طرح کشوری در این زمینه، اظهار داشت: اولویت آغاز اجرای این طرح با دو محله چاهستانی ها و دو هزار در بندرعباس است و در این طرح مهم با تخصیص اعتبارات مناسب، توانمندسازی محلات به ویژه با آموزش‌های مهارتی برای ساکنین انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بندرعباس باید شهری توسعه یافته و برخوردار از امکانات پیشرفته و نوین در عرصه‌های مختلف باشد و تلاش می‌کنیم در این راستا کارهای خوبی برای مردم نجیب و شریف هرمزگان و شهر بندرعباس انجام دهیم.

انتهای پیام