موانع قانونی واگذاری املاک و ساختمان های دستگاه های اجرایی به شرکت های دانش بنیان برطرف شده است و بر اساس مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی دستگاه های اجرایی در خصوص واگذاری املاک خود به این شرکت ها منع قانونی نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، علی فتی در رابطه با تبیین مشکلات پارک علم و فناوری هرمزگان اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در پارک علم و فناوری نداشتن فضای کارگاهی در استان است ما ۶۴ دفتر کار داریم که ظرفیت ۸۰ درصد از آنها تکمیل شده است و چنانچه فضای کارگاهی در اختیار ما قرار بگیرد می‌توانیم کارها را توسعه دهیم.

فتی در ادامه بیان داشت: دستگاه های اجرایی در سطح استان املاک و ساختمان هایی در اختیار دارند که برای مجموعه های خود قابلیت بهره برداری ندارد اما ساختمان های فرسوده ای هم نمی باشند و اگر تعمیرات جزئی در آن ها صورت گیرد امکان استفاده مجدد برای شرکت ها برای تاسیس کارگاه و یا دفتر کار را دارا می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای تاسیس شرکت های دانش بنیان در کشور، ازجمله استان هرمزگان نیاز به توسعه فضای کارگاهی احساس می شود.

فتی گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری که در دیدار با نوآوران که فرمودند علم سرمایه ای جوشان و تمام نشدنی برای کشور است و تاکیدی که بر نقش اقتصادِ مبتنی بر دانش در ارتقای هویت ملی، قدرت سیاسی و استقلال کشور داشتند؛ امیدواریم مسئولان نیز با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری تمام ظرفیت های خود را برای تحقق این خواسته بکار گیرند.

وی در ادامه با استناد به مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی گفت:دستگاه‌های اجرایی مجاز شدند املاک، زمین و ساختمان‌های خود را برای استقرار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان بدون واگذاری مالکیت واگذار کنند.

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، طرح جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و  ماده ۶ و  ۷ این طرح به تصویب رسید، و به دستگاه های اجرایی اجازه واگذاری املاک و ساختمان های خود بدون تغییر مالکیت داده شده است.

انتهای پیام