کمیته رفع موانع تولید شیلات استان با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان،مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری هرمزگان، معاون آبزی پروری شیلات استان، نماینده دفتر سرمایه گذاری استانداری هرمزگان ، رئیس اداره دریایی محیط زیست  هرمزگان ، نماینده اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان و جمعی از مسئولین شیلات هرمزگان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مدیر کل شیلات هرمزگان در این کمیته با اشاره به پرورش ماهی تیلاپیا در ۱۴۰ کشور دنیا و مزایای پرورش ماهی تیلاپیا با استفاده از ظرفیت  استخرهای ذخیره آب کشاورزی موجود در استان هرمزگان گفت : تیلاپیا در افزایش سرانه مصرف آبزیان ،اشتغال و توانمند سازی خانوارهای روستایی،غنی سازی آب مصرفی کشاورزی، افزایس تولیدات شیلاتی و…  نقش بسزایی دارد.

 عبدالرسول دریایی با بیان اینکه امکان صدور مجوز پرورش ماهی تیلاپیا دراستخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان هرمزگان  از نظر این اداره کل وجود دارد گفت : خوشبختانه شاهد حمایت های لازم از سوی استاندار هرمزگان در انجام فعالیت های شیلاتی هستیم که این مهم بهترین فرصت در راستای توسعه فعالیت های شیلات است.

دریایی با بیان اینکه شاخص رشد شیلات در هرمزگان بالاتر از میانگین کشوری است و در حال حاضر شیلات استان از برنامه های توسعه پیشرو تر است، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود پرورش ماهی تیلاپیا در مناطق دور از ساحل این استان به خوبی فراهم است.

وی افزود : در این نشست مقرر شد با همکاری دستگاههای عضوء این کمیته، بسته پیشنهادی استان بمنظور تصمیم گیری جهت صدور مجوز پرورش ماهی تیلاپیادر آبهای داخلی استان هرمزگان تهیه و پیگیری های لازم از وزارت جهاد کشاورزی ،سازمان شیلات ایران و سازمان حفاظت محیط زیست صورت گیرد.

در ادامه اعضای جلسه نیز به بیان دیدگاههای کارشناسی خود در این خصوص پرداختند و درخصوص لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای استفاده حداکثری ازظرفیت های استان در زمینه های مختلف از جمله پرورش آبزیان  و تیلاپیا به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام