معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با محوریت بررسی مشکلات فعالان بخش گچ شهرستان بندرخمیر ، با اشاره به اهمیت معادن گچ در اشتغال این شهرستان ، عنوان کرد : معادن گچ شهرستان بندر خمیر ظرفیت مهم برای اشتغال این شهرستان است که ضروری است موانع پیش روی فعالان این بخش مرتفع شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ؛ ایرج حیدری در همین خصوص ، افزود : حفظ ظرفیت اشتغال معادن گچ شهرستان بندر خمیر و سایر واحدهای تولیدی و صنعتی برای استان از اهمیت بسزایی برخوردار است و این مهم خط قرمز استان است.

وی تصریح کرد : گچ محصول صادراتی است و ضروری است زمینه صادرات این محصول با رفع موانع مرتفع شود.

حیدری افزود : دستگاه های اجرایی ذیربط به ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان موانع پیش روی صادر کنندگان گچ شهرستان بندر خمیر را مرتفع کند.

وی اظهار داشت : تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص رفع موانع پیش روی فعالیت واحدهای معدنی گچ شهرستان بندر خمیر برای کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط لازم اجرا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، گفت: با تصمیماتی که تاکنون در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اتخاذ شده است مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی در هرمزگان به حداقل ممکن رسیده است و از ایجاد مشکلات کارگری جلوگیری شده است.

در ادامه رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت هرمزگان اظهار داشت : در بازار صادرات ضروری است با کاهش هزینه‌ها زمینه حضور تولید کنندگان داخلی در بازار رقابتی محیا شود.

خلیل قاسمی تصریح کرد : برای رفع مشکلات صادر کنندگان گچ این شهرستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تصمیمات لازم دراین خصوص گرفته شد.