معاون بهبود تولیدات گیاهی گفت:روند صادرات محصولات کشاورزی به حوزه اوراسیا بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی ترابی با اشاره  به شرایط موجود بوِیژه بارندگی های اخیر گفت:  اقدامات ردیابی و پیش آگاهی بیماریهای قارچی و باکتریایی مانند شانکر باکتریایی بایستی در اسرع وقت صورت پذیرد و روند صادرات محصولات کشاورزی به حوزه اوراسیا بررسی شود .

 ترابی افزود : با توجه به هشدار های صادره از سوی سازمان حفظ نباتات ، ردیابی موبایلی ملخ صحرایی بصورت منظم انجام و تجهیزات عملیات مبارزه بررسی و کارشناسان و پرسنل در این بخش علاوه بر آمادگی ، هماهنگی لازم را از طریق برگزاری جلسه با فرمانداران جهت توجیه وضعیت و مخاطرات ملخ صحرایی انجام دهند .

وی ادامه داد : ردیابی  و تهیه نقشه پراکنش آفات قرنطینه ای مانند سرخرطومی حنایی ، مگس مدیترانه ای و رگوز گوجه فرنگی در حال تهیه است .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هم در این جلسه گفت : گلخانه های دارای شرایط صادرات به حوزه اوراسیا احصا می شوند و از تاریخ اول بهمن ماه هیچ محموله ای بدون برگ آزمایش سموم و فلزات سنگین به مرز خروج صادر نمی گردد .

 عبدالرضا اشرف منصوری افزود : اقدام و پشتیبانی لازم جهت حضور کلینیک های گیاهپزشکی در شهرستانهای فاقد کلینیک صورت می پذیرد و  هدف گذاری برای پایش محصولات از نظر باقیمانده سموم ، فلزات سنگین و نیترات در کلیه محصولات کشاورزی انجام می شود.

انتهای پیام