رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم از افزایش قابل توجه تعداد بیماران بستری و مراجعین سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ به این مرکز درمانی خبر داد و گفت: آمارها بیان گر افزایش یک و نیم برابری افراد بستری و سه برابری تعداد مراجعین سرپایی به درمانگاه تخصصی است که اوج گیری مجدد کرونا را نشان می دهد.

 به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، دکتر مجتبی اسمعیلی افزود: این افزایش مراجعات در ۲ هفته اخیر نسبت به نیمه اول تیرماه موجب شد بخش های کووید که چندین ماه غیر فعال بودند مجدداً از نیمه دوم تیرماه راه اندازی و فعال شوند و این درحالی است که متأسفانه روزانه به تعداد مبتلایان بستری افزوده می شود.

  اسمعیلی ، ادامه داد : این حجم از افزایش مراجعین سرپایی، قطعاً در هفته های آینده منجر شیوع گسترده کرونا در بین آحاد جامعه و به طبع آن افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستان را در پی خواهد داشت.

 وی ، تصریح کرد : گلودرد، بدن درد، و تب از علائم اولیه کرونا بوده که بعد از گذشت چند روز علائم تنفسی و سرفه در افراد بزرگسال پدیدار شده و در کودکان نیز ابتدا به صورت علائم گوارشی مانند تهوع، اسهال و استفراغ نمایان می شود.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم ، یادآور شد: سهل انگاری و بی توجهی افراد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی از یک سو و فرصت طلب بودن ویروس از سوی دیگر، عوارض جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت که میتوان با تزریق دوز یادآور واکسن کرونا و همچنین استفاده از ماسک موجب قطع زنجیره موارد ابتلا شد.

انتهای پیام