معاون امور مجلس ، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی گفت : صنعت گردشگری در جزیره ابوموسی با تقویت بوم‌گردی رونق خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، جواد واحدی در بازدید از جزیره ابوموسی با بیان این مطلب افزود : توجه ویژه به رونق صنعت گردشگری و افزایش مراکز اقامتی و بوم‌گردی، امکان رونق اقتصادی و کسب درآمد برای ساکنین و بومیان منطقه را در پی خواهد داشت.

واحدی در بازدید از بافت قدیمی جزیره ابوموسی گفت : پیشنهاد تبدیل شهرک قدیمی که در سال ۱۳۶۰ با توجه به اقلیم خاص جزیره ابوموسی برای استفاده صیادان ساخته شده از سوی مردم و فرماندار مورد توجه قرار گرفته است.

معاون امور مجلس ، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی ادامه داد : لذا طرح ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه و افزایش زیر ساخت­‌های گردشگری و ایجاد ظرفیت ۱۴۰ واحد بوم‌گردی جزیره ابوموسی در دستور کار قرار گرفت.

واحدی با اشاره به اینکه حسب دستور مهندس ضرغامی برای بررسی ، رفع موانع و مشکلات در سه حوزه ماموریتی وزارت میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع­‌دستی توفیق حضور در استان هرمزگان و جزیره ابوموسی را داشتم، افزود : با توجه به بررسی‌های به‌عمل آمده در راستای توسعه صنعت گردشگری و صنایع­‌دستی در استان هرمزگان، طرح ارتقاء و ساماندهی حمل‌و‌نقل دریایی و هوایی برای  انتقال گردشگران به جزیره ابوموسی، توسعه و تقویت زیر ساخت­‌های گردشگری در بخش‌های مختلف و تسریع در اتمام پروژه ساخت هتل در جزیره، ارائه تسهیلات ویژه برای سرمایه­‌گذاران و همچنین استفاده از پتانسیل منطقه در راستای تامین منافع عمومی و رونق حضور گردشگران در قالب بسته پیشنهادی فرماندار ابوموسی ارائه می­‌شود.

وی تصریح کرد : زیبایی و موقعیت منحصربه‌فرد جزیره ابوموسی ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و وزارت میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی مصمم است در جهت تقویت صنعت گردشگری دریایی ، گردشگری غذا ، بومگردی و صنایع­‌دستی ساکنین جزیره اقدامات موثری انجام دهد.

انتهای پیام