شهردار بندرعباس رویکرد شهرداری بندرعباس را تعامل مثبت و سازنده با اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان در راستای تامین رفاه، آرامش و آسایش شهروندان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،مهدی نوبانی با اشاره به اینکه ۴۳ درصد از مساحت شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می دهد، بیان کرد: در سال ۱۳۸۸ مصوبه‌ای در جهت احیا ، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهر بندرعباس تصویب شد و هیأت دولت ۳۵۰ هکتار زمین در شمال شهر بندرعباس جهت اجرای این طرح در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار داد تا با نظر مسولان استانی جهت جبران مشکلات و بهسازی بافت‌های فرسوده انجام شود که این مهم محقق نشد تا اینکه این زمین ها به شرکت بازآفرینی شهری واگذار شد و هیچ عایدی از محل اراضی فوق به این منظور صورت نگرفته است.

نوبانی با اشاره به اینکه در زمان بارندگی، سیل، زلزله و… به این محلات بیشترین آسیب وارد می شود، تصریح کرد: پیشنهاد می شود جهت جلوگیری از هرگونه خسارات مالی و جانی و مخاطره برای شهروندان ساکن در بافت های فرسوده و تسریع در بهسازی این بافت، این ۳۵۰ هکتار در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ۵۰ هکتار زمین که برای احداث بوستان در شهر بندرعباس تخصیص داده شده هر چه زودتر به شهرداری واگذار شود ت بوستان و فضای تفرجگاهی برای مردم و هم اینکه در موقع پدافندی و اضطرار جهت اسکان شهروندان استفاده شود.

نوبانی گفت: سند مالکیت آرامستان، سازمان پسماند، کارخانه آسفالت و املاک تحت تصرف شهرداری و پایانه مسافری قدیم هر چه زودتر به شهرداری بندرعباس واگذار شود.

وی افزود: در خصوص استفاده از فضاهای تجهیز کارگاه پیمانکاران عمرانی و خدمات شهری که توسط راه و شهرسازی در محاکم قضایی مطرح است مساعدت لازم شود.

شهردار بندرعباس اظهار داشت: ضوابط تراکم و طبقات طرح بازنگری تفضیلی که در استان تصویب شده در راستای کوتاه کردن روند صدور پروانه و کمک به تامین منابع مالی شهرداری با توجه به نزدیکی پایان سال ابلاغ شود.

نوبانی بیان کرد: با همکاری و تعامل بین شهرداری و راه و شهرسازی بعنوان بازوان اصلی اجرای شهر مشکلات و معضلات شهروندان کاهش می یابد و تعامل هر چه بیشتر مدیریت شهری با اداره کل راه و شهرسازی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهر بندرعباس دارد.

انتهای پیام