در شهرستان ميناب در سال گذشته 11548 مورد گزش ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب با عنوان اینکه  سالانه در شهرستان میناب با توجه به گرمی هوا و هجوم مار  و عقرب به منازل ، بسیاری از افراد دچار گزش میشوند گفت: در شهرستان میناب در سال گذشته آمار ثبت شده گزشها ۱۱،۵۴۸نفر بوده و از ابتدای سال تاکنون ۵۵۴ مورد ثبت گزش داشته که این آمار ها به غیر از موارد سرپایی اورژانس محاسبه شده است.

یدا… رئیسی ماکیانی با عنوان  اینکه سم بسیاری از عقرب ها در برخی از نواحی بسیار کشنده است، افزود : تعداد ۲۰۰ نوع عقرب در دنیا وجود دارد که ۲۰ نوع از این عقربها سمی و کشنده هستند و از این ۲۰ نوع  ۳ نوع کشنده  آنها در نواحی گرمسیری  هرمزگان، سیستان بلوچستان   جنوب کرمان و خوزستان هستند که سم مهلک و قوی را با خود حمل می کنند.

رئیسی ماکیانی  در ادامه با عنوان اینکه در سال گذشته و امسال هیچ یک از گزش ها با اقدامات به موقع کادر درمان منجر به فوت بیماران در میناب نشده بود ، عنوان کرد: در مورد اخیر یک کودک ۱۰ساله بدلیل گزش عقرب علی رغم تلاش کادر درمان جان خود را از دست داد.

وی عنوان کرد : این  کودک ۱۰ ساله در تاریخ بیست و یکم خردادماده ساعت ۱۴:۵۲ دقیقه با تشخیص عقرب گزیدگی به بیمارستان مراجعه و بلافاصله توسط پزشک طب اورژانس بستری و آزمایشات بالینی برای وی انجام شد که  آزمایشات ابتدایی انجام شده  نشان از شرایط عادی بیمار می داد ولی با این وجود متخصص طب اورژانس به آزمایش ها بسنده نکرد و ویال ضد عقرب توسط طب اورژانس در ۲ مرحله برای بیمار که بستری موقت بود انفوزیون شد.

رئیس بیمارستان میناب خاطر نشان کرد  : تا پیش از پروسه اعزام تمامی کارهای درمانی و بالینی بیمار تا ساعت ۱:۳۰ دقیقه مورخه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ انجام و بیمار توسط آمبولانس اورژانس که آماده به اعزام یک بیمار ترومایی بود به بیمارستان کودکان اعزام شد.اما با خبر شدیم بیمار در بیمارستان کودکان بندرعباس فوت  کرده که این غم بزرگ را  به خانواده داغدیده  این کودک تسلیت عرض می کنیم.

 رئیسی ماکیانی  با عنوان اینکه در این مورد تمام کادر درمان نهایت سعی و تلاش خود را به جهت حفظ سلامت بیمار انجام دادند گفت : کشندگی سم عقرب باعث از دست رفتن این کودک ۱۰ساله شد.

انتهای پیام