مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان از آماده سازی بستر شبکه ی ملی اعتبار برای اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در راستای اجرای سیاست های عدالت محور دولت مردمی سیزدهم خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، مجتبی معین وزیری با بیان اینکه دولت برای اعمال سیاست های حمایتی خود نیاز به بستر فنی فراگیر و یکپارچه داشت،عنوان کرد : شکل گیری شبکه ی ملی اعتبار(شما) بر اساس سیاست های عدالت محور دولت مردمی سیزدهم به عنوان بستر مناسب برای مدیریت و اختصاص تمامی اعتبار های حمایتی بر اساس هر کد ملی را در دستور کار قرار داد.

معین وزیری،یکی از کاربردهای این سامانه را اجرای طرح کالا برگ الکترونیک دانست که در حال حاضر در استان هرمزگان در حال اجراست.

وی ، با اشاره به اینکه دولت به منظور تقویت سلامت غذایی خانوارها این امکان را برای آن ها ایجاد می کند که به اعتبار یارانه بتوانند یک ماه زودتر کالا های اساسی را خریداری کنند،افزود :  این امر ضمن حمایت از سبد غذایی خانوار موجب پیاده سازی سامانه در گستره کشور و استان مورد هدف می شود.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان ، با بیان اینکه  این امکان برای تمام یارانه بگیران استان هرمزگان فعال خواهد شد و نیاز به هیچ اقدامی نیست، ادامه داد : مقدار اعتبار اختصاص داده شده به هر خانوار به میزان مبلغ یارانه دریافتی است.

معین وزیری با اشاره به این موضوع که هرمزگانی ها می توانند با مراجعه به فروشگاه های مجاز نسبت به استفاده از این اعتبار در خرید اقلام اساسی استفاده کنند، اضافه کرد : خرید اقلام اساسی به صورت نقدی و اعتباری است یعنی مقدار مشخصی از قیمت کالا از محل اعتبار اختصاص داده شده پرداخت می شود و خریداران باید مابقی مبلغ را از کارت بانکی یا به صورت نقدی پرداخت کنند.

دبیر ستاد استانی طرح شبکه ملی اعتبار با تاکید مجدد بر اختیاری بودن شرکت در این طرح و استفاده از این اعتبار، مطرح کرد : استفاده از اعتبار از تمامی کارت های بانکی سرپرست خانوار،امکان پذیر خواهد بود و در مورد کالا های مشمول طرح نیز الزامی به خرید یک نشان تجاری مشخص نیست و افراد می توانند از گروه کالا ی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه،خرید خود را انجام دهند.

این مسئول خاطر نشان کرد  : شرکت در این طرح برای فروشندگان نیز اختیاری است و چهار صنف خواروبار، لبنیات، پروتئین و فروشگاه های زنجیره ای می توانند با مراجعه به نرم افزار های بازار و مایکت یا از طریق سایت sfara.ir نسبت به نصب برنامه ی شما (فارا) و ثبت نام از قسمت پنل فروشنده در این طرح اقدام کنند.

انتهای پیام