معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : کار احداث ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی که از اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شده در حال حاضر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمید کمالی افزود : این ساختمان دارای ۲ طبقه اداری و یک طبقه تکنیکال و یک طبقه برج کنترل است.

وی با بیان اینکه طبق قرارداد ، زمان اجرای این طرح ۱۸ ماه است ، پیش‌بینی کرد : عملیات اجرایی این ساختمان مرجع دریایی تا بهمن ماه ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: این ساختمان شامل بخش‌های برج کنترل تردد دریایی براساس استاندارهای موجود، تکنیکال، پیش بینی فضا ویژه نیروهای امداد و نجات دریایی، پیش بینی فضاهای مورد نیاز برای انجام امور دریایی بندر و پیش‌بینی فضاهای آموزشی، ورزشی، رفاهی و اقامتی ویژه کارکنان شیفت و مامورین است.

کمالی ادامه داد: ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی به ارتفاع ۲۵ متر و در چهار طبقه با زیربنای یک‌هزار و ۲۹۸ متر شامل یک طبقه خدمات رفاهی و به متراژ ۵۱۷ متر (همکف)، یک طبقه اداری به متراژ ۴۱۱ متر (طبقه اول)، یک طبقه اتاق تکنیکال به متراژ ۱۸۵ متر و هم‌چنین یک طبقه ساختمان برج کنترل به متراژ ۱۸۵ متر مربع دربالاترین طبقه ساختمان درحال ساخت است

وی با بیان اینکه این ساختمان به گونه‌ای طراحی شده که ساختمان‌های برج کنترل در ارتفاع مناسب جهت کنترل بصری ترددهای دریایی و ورود و خروج تجهیزات به حوضچه بندر ابوموسی است، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های موازی در این بندر زیرساخت‌های لازم برای ارتقای خدمات تجاری و گردشگری شهر ابوموسی تامین خواهد شد.

معاون مهندسی و عمران بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: با احداث این ساختمان علاوه بر افزایش ایمنی تردد دریایی و تسریع در امداد و نجات دریایی با تجمیع فضاهای مورد نیاز اداری و رفاهی باعث بهبود خدمات به شهروندان ابوموسی و شناورهای منطقه ایجاد می‌شود.

انتهای خبر /