استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم حل مشکل خوابگاه دانشجومعلمان در بندرعباس گفت : آزمایشگاه‌های دانشگاه فرهنگیان تجهیز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، نشست هیات‌ امنای دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان ، با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان و احمد مرادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دوستی با اشاره به پروژه ساختمان اداری دانشگاه فرهنگیان ، گفت : با توجه به ازدحام نامناسب و غیرقابل در خوابگاه‌های پردیس دانشگاه فرهنگیان استان که سه برابر ظرفیت ، دانشجو معلم در آن اسکان داده شده‌اند موجب نگرانی و نارضایتی است ، بنابراین احداث ساختمان اداری با زیربنای ۱۶۸۴ در اولویت نیست و تمرکز ما در بحث توسعه سخت‌افزاری و زیرساختی باید معطوف به احداث خوابگاه‌ و هوشمندسازی کلاس‌ها شود.

وی توجه به آرامش و رفاه دانشجومعلمان بسیار مهم دانست و افزود : دانشجو معلمان در آینده تربیت فرزندان این مرز و بوم را برعهده دارند و اینکه امروز در خوابگاه‌های ۲۰ نفره زندگی کنند آسیب‌هایی را متوجه ایشان خواهد کرد بر همین اساس رویکرد فوری و کوتاه مدت ما تامین و ساخت خوابگاه برای دانشجو معلمان است که منابع آن را تامین خواهیم کرد تا زمان آماده شدن پروژه‌های جدید این دانشگاه مشکلات خوابگاهی به حداقل برسد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تجهیز آزمایشگاه‌های راهبرد میان مدت برای حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان است در تشریح برنامه بلندمدت توسعه زیرساختی این دانشگاه ، بیان‌ کرد : در منطقه آزادگانِ بندرعباس ، ۱۷ هزار متر مربع زمین برای احداث ساختمان جدید پردیس فاطمه‌الزهرا(س) اختصاص داده شده است اما احداث این پروژه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به وضعیتی که در بودجه شاهد هستیم تحقق کامل آن چندین سال به طول خواهد انجامید و این در حالی است که اکنون دانشجویان مشکلاتی دارند و این مشکلات در کیفیت کار آن‌ها در آینده تاثیر خواهد گذاشت.

دوستی تصریح‌ کرد : برای تامین سریع اعتبارات مورد نیاز اجرای این پروژه ، صدور مجوزهای لازم و تعیین زمین جایگزین با کاربری آموزشی در دستورکار است و با تامین اعتبار اولیه فاز اول پروژه آغاز می شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ، بر جذب مشارکت خیرین در پروژه های دانشگاهی تاکید‌ کرد و ادامه داد : لازم است اجرای پروژه‌ پردیس فاطمه‌الزهرا سلام الله علیها ، فازبندی شده و طبق اولویت‌ها در احداث آن تسریع شود ضمن این که می‌شود در این میان از مشارکت خیرین نیز استفاده کرد.

در پایان این نشست اعضای هیات‌ امنای دانشگاه هرمزگان با اخذ کد برای مراکز آموزشی وابسته به این دانشگاه در شهرستان‌های رودان و میناب موافقت کردند که این اقدام منجر خواهد شد نام این دو مرکز نیز در سهمیه کنکور لحاظ شده و دانشجو بگیرد.

انتهای پیام