مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و بازسازی پره‌های ثابت و متحرک واحد ۲ گازی توسط متخصصان داخلی و صرفه‌جویی 30 درصدی ارزی در این نیروگاه خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، “حسین سلیمی” عنوان کرد: با توجه به تحریم‌های اعمال‌شده از سوی کشورهای غربی و عدم دسترسی به قطعات یدکی نو و هزینه بالای خرید در شرایط تحریم، نسبت به ساخت و بازسازی پره‌های ثابت و متحرک کمپرسور این واحد گازی، در داخل کشور اقدام شد.

سلیمی ، افزود: با شروع تعمیرات اساسی، روتور توربوکمپرسور این واحد گازی، به‌منظور انجام تست‌های غیرمخرب به کارگاه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ارسال شد و باتوجه به نتایج تست‌های صورت گرفته، تصمیم به تعویض پره‌های متحرک و ثابت کمپرسور گرفته شد.

وی با بیان‌اینکه این پره‌ها، از مهم‌ترین بخش‌های واحد هستند که وظیفه سرعت‌دهی، جهت‌دهی و افزایش فشار هوای ورودی به واحد را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: ساخت داخل این پره‌ها، صرفه‌جویی ۳۰ درصدی ارزی، نسبت به نسخه خارجی را دربرداشته است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ، یادآور شد: باهمکاری پنج شرکت دانش‌بنیان و بااستفاده از تجربه و دانش کارشناسان فنی نیروگاه، اکنون بیش از ۸۰ درصد تجهیزات نیروگاه بومی شده است.

سلیمی ،  تصریح کرد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات‌ساعت بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخش زیادی از قطعات موردنیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود مورد طراحی، ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

انتهای پیام