معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت و به آب اندازی یک فروند شناور مسافربری پیشرفته کاتاماران به دست متخصصان داخلی در یکی از کارخانجات شناور سازی قشم خبر داد وگفت: این شناور طی ماههای آینده به ناوگان حمل و نقل دریایی مسافری کشور ملحق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز در هرمزگان، “اسماعیل مکی زاده ” اظهار داشت: شناور یاد شده موسوم به الماس قشم با سازه آلومینیومی به طول ۲۶ متر، عرض ۷ متر و ظرفیت جابجایی ۱۵۸ مسافر طی ۹ ماه ساخته شده و تمامی مراحل ساخت و تجهیز آن در یکی از کارخانجات شناور سازی جزیره قشم به انجام رسیده است.

مکی زاده به توان موتوری شناور الماس قشم ۳ اشاره ای داشت و گفت: برخورداری از دو دستگاه موتور رانش با قدرت هرکدام ۸۲۹ اسب بخار و همچنین مجهز بودن به سامانه های پیشرفته ناوبری و کمک ناوبری، تجهیزات کامل ایمنی و اطفاء حریق از دیگر قابلیت های فنی این شناور به شمار می آید.

به گفته وی، شناور الماس قشم ۳ با نظارت کارشناسان اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورهای هرمزگان با موفقیت در محل ساخت به آب اندازی شد و قرار است ظرف مدت سه هفته، پس از دریافت گواهینامه های فنی و ثبت دائم به چرخه ناوگان حمل و نقل مسافری  ملحق شود.