مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در جلسه ای که با حضور مدیر آبفای شهرستان قشم برگزار شد، گفت: تامین آب استاندارد برای منازل مسکونی و ساماندهی آب شرب در سطح شهرستان در کاهش بیماریهای منتقله از آب و غذا موثر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، حمیدرضا بهزادی ضمن تشکر از همکاری مدیریت آبفا شهرستان در تامین کلر به منظور گندزدایی آب افزود: مخازن آب سنتی مانند برکه های آب در سطح روستاها و چاه های خانگی روستایی، بدلیل عدم گندزدایی و میکروب زدایی تهدید کننده سلامت مردم است.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی منابع تأمین آب در روستاها بیان کرد: طی روزهای گذشته به دنبال ابتلای تعدادی از قشموندان به بیماری هپاتیت A اقداماتی در خصوص عوامل بیماری زا توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در نقاط بروز بیماری صورت گرفت.

بهزادی تعیین تکلیف تانکر های حمل آب را مهم دانست و در همین زمینه اظهار کرد: به منظور تامین آب سالم ضروریست کلیه ماشین های حمل آب شرب از آب غیر شرب به فوریت تفکیک و برای عموم مردم نیز قابل شناسایی باشند.

دکتر بهزادی عنوان کرد: تمامی رانندگان حمل آب باید دارای کارت سلامت باشند و قبل از تایید کارت سلامت می بایست مخزن حمل آب ماشین توسط کارشناسان سلامت محیط و کار شبکه از نظر استاندارد حمل آب شرب و غیر شرب کنترل شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در راستای ساماندهی آب شرب روستاها گفت: عدم دسترسی به آب لوله کشی به صورت روزانه در سطح روستاها و ذخیره آب شرب در مخازن غیر استاندارد  به مدت طولانی، عامل رشد باکتری و انتقال بیماریهای منتقله از آب و غذا خواهد شد. 

دکتر جابر زرنگ افزود: می بایست مخازن تامین آب در سطح روستا ها از طریق دهیاری‌ها شناسایی و جهت کلر زنی و سنجش سطح میکروبی  به مراکز بهداشتی معرفی شوند تا در صورت غیر استاندارد بودن پلمپ شود. 

مدیر آبفای شهرستان قشم در این جلسه گفت: محل تامین آب شرب در سطح شهرستان مشخص و ماشین های حمل آب که از این منابع اقدام به توزیع آب شرب می کنند قابل شناسایی هستند.

مهندس افروشه ضمن ابراز خرسندی از همکاری شبکه بهداشت و درمان افزود: ماشین های حمل آب که آب شرب را از محل های غیر استاندارد تامین می کنند خطر ساز هستند که نیاز است این ماشین ها از طریق اتحادیه ساماندهی شوند. وی در راستای تامین سلامت قشموندان خاطر نشان کرد: در خصوص تامین کلر مورد نیاز شبکه بهداشت، بررسی و نظارت بر ماشین های حمل آب در سطح جزیره با شبکه بهداشت و درمان همکاری تنگاتنگ خواهد داشت.