موضوعات توسعه صنعت نوغانداری و ساماندهی و خرید مرغ مازاد تولید شده در هرمزگان طی نشست صمیمی عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، دماوندی نژاد در این نشست با تجلیل از پیگیری ها و حمایت های استاندار هرمزگان و همچنین عملکرد سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ضمن اشاره به سیاست های حمایتی وزارت جهاد از صنعت نوغانداری در کشور اظهار داشت: دولت در قالب برنامه های حمایتی، علاوه بر افزایش تعرفه واردات، تامین یارانه های تخم نوغان و توسعه شبکه توزیع و تسهیل دسترسی نوغانداران، افزایش تولید نهال توت اصلاح شده، توانمندسازی و آموزش کارشناسان و بهره برداران و همچنین استفاده از ظرفیت قانونی شورای قیمت گذاری برای اصلاح قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه از اجرای تفاهم نامه های همکاری مشترک با دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد برکت با هدف استفاده از ظرفیت های مشترک برای توسعه نوغانداری یاد کرد و افزود: دولت تلاش دارد تا با گام های موثر و حمایت ویژه از سرمایه گذاری در این بخش صنعت نوغانداری را در کشور توسعه دهد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تشریح برنامه های آموزشی و ترویجی وزارت جهاد کشاورزی برای نوغان دارن خاطر نشان کرد: برگزاری دوره های آموزش فنی و تخصصی نوغانداری برای کارشناسان رابط نوغانداری، کارشناسان پهنه سازمان جهاد کشاورزی استان ها، مجریان طرح های آموزش زنان روستایی و کمیته امداد (ره)، آموزش نوغانداران با هدف توانمندسازی آنان از جمله اقدامات حمایتی ما برای صنعت نوغانداری کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت دولت از تولیدکنندگان گوشت مرغ در کشور تصریح کرد: بر اساس طرح جمع‌آوری مرغ مازاد با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و پرداخت تسهیلات کم بهره از سوی بانک کشاورزی، بخشی از مرغ مازاد تولید شده در استانها به ویژه هرمزگان ساماندهی خواهد شد.

عباس مویدی در ادامه این نشست با ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در حوزه نوغانداری استان هرمزگان توسط سازمان جهاد کشاورزی، هدف از اجرای این طرح را تکمیل بخشی از زنجیره ریسندگی و بافندگی شهر نساجی جاسک عنوان کرد واظهار داشت: این سازمان با هدف حمایت از اشتغال زایی وکمک به اقتصاد خانواده های روستایی ارائه آموزش بهره برداران و اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان را در دست اقدام دارد.

وی همچنین با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه ادامه داد: احداث باغ پایلوت توت در شهرستان های میناب، رودان و حاجی آباد، تصویب و اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ به صندوق خرد زنان روستایی و برگزاری دوره آموزشی حضوری و آنلاین از جمله اقدامات انجام شده در زمینه نوغانداری در استان هرمزگان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان همچنین خاطر نشان کرد: این سازمان در نظر دارد در راستای توسعه فعالیت نوغانداری در شهرستان های میناب، رودان، جاسک و بشاگرد در اوایل بهمن ماه نهال یارانه دار توت توزیع نماید.

عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه نشست مشترک با معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی متعدد در زمینه ساماندهی مرغ مازاد تولید شده در هرمزگان و تشریح اقدامات این سازمان برای حمایت از تولید اذعان داشت: بایستی با توجه ویژه نسبت به اعمال مدیریت منطقی بر حلقه های زنجیره تولید مرغ در استانها تمامی ظرفیت ها برای ساماندهی خرید مرغ تولیدی مازاد به کار گرفته شود.

انتهای پیام