ساماندهی و لایروبی بسیاری از رودخانه ها استان هرمزگان و مسیل های عبور سیلاب در دستور کار شرکت آب منطقه ای هرمزگان است و پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت : بسیاری از رودخانه های استان با تعیین الویت در حال ساماندهی و لایروبی هستند به طوری که برخی از آنها با پیشرفت های ۱۰۰ درصدی همراه بوده اند و تعدای دیگر نیز مراحل کار آن با درصد های مختلف پیشرفت در حال اجرا است.

جمشید عیدانی با اشاره به اهمیت ساماندهی و لایروبی رودخانه ها و مسیل ها و تاثیر آن بر کنترل سیلاب های احتمالی و کاهش خسارات مالی و جانی به روستائیان گفت : متاسفانه برخی از افراد محلی و بومیان از روی بی اطلاعی و برخی نیز با هدف تصرف اراضی ملی که شامل حریم یا بستر رودخانه ها می شود؛ اقدام به تصرف این اراضی با هدف کشاورزی یا ساخت و ساز می کنند که همین موضوع باعث تغییر در مسیر رودخانه ها می شود و در زمان سیلابی شدن رودخانه ها باعث بروز خسارت های جدی می شود.

وی تاکید کرد : شرکت آب منطقه ای در راستای اجرای وظایف قانونی خود و با طی مراحل قانونی و هماهنگی با دستگاه قضا و نیروی انتظامی اقدام به رفع تصرف و آزاد سازی حریم و بستر رودخانه ها می کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اعلام کرد : در حال حاضر ۱۳ پروژه در بخش ساماندهی رودخانه ها در حال اجرا است که هر کدام بنا بر اولویت های تعیین شده و اعتبارات اختصاص یافته در حال اجرا هستند.

عیدانی ادامه داد : از مهمترین پروژه هایی که در بحث ساماندهی رودخانه های استان در حال اجرا است می توان به پروژه های  ساماندهی رودخانه بردول پارسیان به طول ۷۵۰ متر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، پروزه فاز ۱ رودخانه رویدر به طول ۴/۴ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد، پروژه فاز ۱ رودخانه تلنگ به طول ۵٫۵کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد، پروژه گابریک و سدیج به طول ۱/۳کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و فاز اول ساماندهی رودخانه گز به طول ۲/۶ کیلومتر و پیشرفت ۹۴ درصدی آن اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد : ساماندهی رودخانه های میناب ، رودان ، جاماش، جلابی، گرندو و تعدادی دیگر از رودخانه ها نیز به طور جدی در حال انجام است.

وی در خصوص لایروبی برخی از رودخانه ها نیز توضیح داد : مهمترین پروژه های لایروبی رودخانه ها نیز شامل رودخانه های برتمب ، هشتبندی فاز ۲ ، هشتبندی فاز ۳ ، زرتوجی ، تل قلعه ، هدیش ، راونگ است که بسیاری از آنها به طور کامل ، برخی دیگر مراحل میانی کار را طی می کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در خصوص برخی از اهداف ساماندهی و لایروبی رودخانه ها گفت : ساماندهی و لایروبی این رودخانه ها با هدف تأمین امنیت منازل ، تاسیسات و معابر شهری و روستایی ، ایمن سازی مراکز جمعیتی حاشیه رودخانه ها ، کنترل و مهار سیلابها انجام می شود.

انتهای پیام