مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از سرقت یک هزار و 53 دریچه فاضلاب در شهرهای بندرعباس، رودان و هرمز از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، امین قصمی افزود: از این تعداد یک هزار و ۱۶ دریچه در بندرعباس و ۳۷ دریچه در شهر رودان و جزیره هرمز مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است.
به گفته وی، در بررسی های انجام شده عمده سرقت دریچه های فاضلاب در کوچه ها و خیابان های فرعی صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، عمده دلایل سرقت این دریچه ها از خیابان های فرعی را خلوتی معابر بویژه در زمان شب و ساعات کم تردد روز عنوان کرد که باعث وارد آمدن خسارت به آبفا و همچنین خطرات جانی برای شهروندان شده است.
قصمی ادامه داد، متاسفانه سارقان بدون توجه به عواقب سرقت دریچه های فاضلاب، زمینه سقوط شهروندان به داخل منهول فاضلاب و همچنین حوادث رانندگی می شوند.
وی در عین حال از هماهنگی با نیروی انتظامی برای برخورد با سارقان دریچه های فاضلاب و پیشگیری از این حوادث افزود: علاوه بر این می طلبد شهروندان با مشاهده افراد مشکوک و یا دستیابی به تصاویر سرقت، موضوع را به پلیس گزارش تا جلوی سرقت احتمالی و خسارت به جان و مال مردم گرفته شود.
مدیرعامل آبفا در ادامه به طرح جایگزینی دریچه های ضد سرقت کوپلیمری بجای دریچه های چدنی خبر داد و گفت: تعویض این دریچه ها در دستور کار است اما بعضا شاهدیم این دریچه ها نیز از گزند سارقان در امان نبوده و مورد دستبرد قرار می گیرند.