مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت : حمایت کامل اداری و اجرایی از سرمایه گذاران در مناطق آزاد انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حجت الله عبدالملکی در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جزیره قشم بیان کرد: سیاست اقتصادی جمهوری اسلامی از سال ۹۲ به بعد رسما اقتصاد مقاومتی است که سیاست های کلی آن توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و نسخه معاصر نظام اقتصادی اسلامی می باشد.


وی ادامه داد: ۵ اصل اساسی مردمی بودن، دانش بنیان، عدالت پایه، درون زا و برون محور بودن در کنار بندهای ۳، ۱۱ و ۱۵ اقتصاد مقاومتی راهگشای توسعه اقتصادی مناطق آزاد محسوب می شود.


به گفته عبدالملکی، مزیت های مناطق آزاد از جمله فرصت های قانونی که قانون گذار ایجاد کرده از جمله معافیت های مالیاتی و تسهیلگری های اداری و بوراکراتیک زمینه را برای حضور گسترده سرمایه گذارن نفت، گاز و پتروشیمی در سطوح مختلف در این مناطق ایجاد کرده است.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور تاکید کرد: تکمیل زنجیره ارزش به ویژه حوزه انرژی و فولاد جزو یکی از مهمترین رویکردهایی است که در توسعه اقتصادی مناطق ازاد در دستور کار قرار دارد تا از خام فوشی جلوگیری شود.


وی افزود: از همه سرمایه گذاران و فعالان در حوزه های فناوری و انرژی دعوت می کنم تا با ظرفیت های مناطق آزاد بیشتر آشنا شوند و این نمایشگاه فرصت مهم و کوتاه برای شناسایی این فرصت ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.


به گفته عبدالملکی، در مناطق آزاد ۲۳۲ طرح اقتصادی و سرمایه گذاری با ارزش بیش از ۱۰ و نیم میلیارد دلار احداث شده یا در حال تکمیل شدن است که بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در این مناطق ایجاد کرده است.


مشاور رییس جمهور اضافه کرد: ۱۲۰ طرح دیگر نیز در این مناطق مطالعه شده که سرمایه ای نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار برای احداث نیاز دارد و برای ۲۶ هزار نفر اشتغالزایی خواهد کرد.


عبدالملکی یادآور شد: در جزیره قشم با توجه به وجود میدان های نفتی و گازی، موقعیت جغرافیایی راهبردی برای تولید و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا و خدمات دیگر از جمله بانکرینگ فرصت ویژه تری برای سرمایه گذاری فراهم است.


وی در بخشی دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مقایسه پیشرفت ایران با میانگین پیشرفت ۲۰ کشور برتر دنیا در ۴۰ سال گذشته نشان از پیشرفت قابل توجه کشور دارد، در ابتدای انقلاب اسلامی فاصله معناداری با این میانگین داشتیم و تقریبا در اواخر دهه ۸۰ از این میانگین عبور کردیم و هم اکنون بالاتر از میانگین هستیم.


به گفته عبدالملکی، در بیانیه گام دوم انقلاب و براساس سیاست های کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی راهکارهای دستیابی به قله های پیشرفت مطلوب ترسیم شده و به امید خدا با همکاری تمامی دستگاه ها و مردم این قله ها را فتح خواهیم کرد.


بنابراین گزارش، آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جزیره قشم با حضور افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس و جمعی از مدیران و سرمایه گذاران حوزه انرژی کشور برگزار شد.

این نمایشگاه به همراه پنل های تخصصی، از تاریخ سوم تا پنجم بهمن ماه در سالن نمایشگاه های بین المللی قشم برگزار می شود.

انتهای پیام