معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: سرمایه گذاری در ورزش بانوان نتایج بی نظیری دارد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، فاطمه مرادی با بیان اینکه مهمترین رویکرد اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان تقویت و توسعه ورزش قهرمانی و همگانی بانوان ورزشکار است، افزود : با توجه به رده های پایه نونهالان ، نوجوانان ،جوانان و حضورشان در میادین ملی و بین المللی بر این اساس برنامه ریزی شده است .

مرادی ، با اشاره به مهمترین دستاوردهای ورزش بانوان هرمزگان، عنوان کرد : در شش ماهه اول امسال حدود ۱۴ هزار ورزشکار سازمان یافته ، ۴۶ هیئت فعال ، ۳۰ بانو در شهرستان های استان روسای هیئت های ورزشی و ریاست ۳ هیئت ورزشی هرمزگان را بانوان برعهده دارند.

وی ، با بیان اینکه در نیمه اول سالجاری ۵۱ ورزشکار به اردوی تیم ملی دعوت شده اند ،ادامه داد: ۲۰ تَن از ورزشکاران عضو تیم ملی هستند همچنین دراین مدت با توجه به کمبود منابع مالی اعزام های متفاوتی داشتیم .

 معاون توسعه ورزش بانوان هرمزگان ، با اشاره به اینکه ۱۸ تیم در لیگ برتر ، لیگ دسته یک و ۲ هستند، یادآور شد: ۳ تیم قایقرانی ، فوتسال ، فوتبال ساحلی ، ۳ تیم تیراندازی ، فوتبال ، والیبال نشسته ، ۳ تیم والیبال ،اسکیت و … از جمله این تیم ها هستند .

این مسئول ، خاطر نشان کرد : ۳۵ مورد اعزام به مسابقات کشوری ، ۱۱ مورد اعزام به مسابقات لیگ کشوری ، ۵ مورد اعزام به مسابقات جهانی و آسیایی و ۲۵ مورد اعزام به مسابقات انتخابی تیم ملی در کارنامه خود داریم .

مرادی ، بیان داشت : تاکنون بیش از یکهزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی با هدف توسعه ورزش و تندرستی در هیئت های مختلف ورزشی برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری برنامه های فرهنگی ، ورزشی و آموزشی این اداره کل را افزایش و گسترش دانش و آگاهی بانوان ورزشکار و شناسایی استعدادها دانست و اضافه کرد : نیمی از جمعیت استان هرمزگان را بانوان تشکیل می دهند هر چه در حوزه ورزش بانوان سرمایه گذاری کنیم قطعا شاهد نتایج و پیشرفت های بی نظیری را در استان خواهیم بود.

 معاون توسعه ورزش بانوان هرمزگان ، خاطر نشان کرد : ضمن تشکر از حمایت های بی بدیل مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان از حوزه ورزش بانوان تا کنون ۱۱۸ مدال کشوری (انفرادی) ۵ مدال ( تیمی) کشوری ، ۷۴ مدال جهانی و آسیایی (انفرادی) ، ۳ مدال( تیمی) و تعداد کل مدال های کسب شده در میادین ملی ،آسیایی و جهانی ۱۹۲ مدال انفرادی و ۹ مدال تیمی است.

وی اضافه کرد : بیشترین مدال ها در رشته های قایقرانی،کاراته،دو و میدانی ،سنگ نوردی ، انجمن ورزشهای رزمی ، سافتبال ، جودو ، تیراندازی ،تیراندازی با کمان، فوتبال ساحلی،گونگ فو ، بیماران خاص، وزنه‌برداری ،هندبال ، ، تکواند ،ژیمناستیک و … بوده است .

مرادی با بیان اینکه استعدادیابی در رشته های مختلف ورزشی از جمله بسکتبال ، دوچرخه سواری ، بدمینتون ، قایقرانی ، شمشیربازی ، والیبال ، هندبال ،جودو دو و میدانی ، تیراندازی ، تیراندازی با کمان و… در شش ماهه اول سال انجام شده است ، اظهار داشت : تاکنون ۱۶۰ طرح ملی شامل طبیعت گردی ورزشی، جشنواره فراغت بانوان با ورزش ، جشنواره فراغت بانوان در دستگاه های اجرایی ، طرح جام نشاط در بیشتر شهرستان های استان برگزار شده است .

وی با اشاره به اینکه امیداست با حمایت های مسئولان استانی توسعه تندرستی و کسب سکوهای افتخار ملی و بین المللی و همچنین افزایش عزت نفس بانوان هرمزگان قدم و گام مثبتی برداریم، توضیح داد : ۱۶ رشته هدف از جمله قایقرانی،کاراته، والیبال ، هندبال ، بسکتبال ، تیراندازی ، تیراندازی با کمان ، وشوو ، اسکیت ، دوو میدانی و… هستند و تلاش ما بر این است که روی رشته های هدف بر اساس آمایش سرزمین ، تمرکز ، استعدادیابی و نخبه پروری داشته باشیم تا بتوانیم مدال آوری در المپیک و میادین فرامرزی را در استان هرمزگان به ارمغان بیاوریم .

مرادی در خصوص کمبود امکانات و مربی با بیان اینکه ظرفیت منابع انسانی و زیرساخت را در بیشتر رشته ها داریم ، مطرح کرد : کمبود زیر ساخت ها را می توان با هم افزایی و استفاده از ظرفیت و اماکن ورزشی سازمانها و دستگاه‌های اجرایی استان برطرف کرد ، همچنین امید است در رشته قایقرانی که رشته اول استان و در کشور سر آمد است و همچنین در مسابقات جهانی مقام اول را کسب کرده ایم ؛ زیرساخت مناسب این رشته فراهم شود و قطب ورزش های آبی و ساحلی در کشور باشیم و بتوانیم یک دهکده المپیک در رشته قایقرانی داشته باشیم.

وی در خصوص اعزام داورها و مربیان هرمزگانی ، تصریح کرد : در شش ماهه اول سالجاری اعزام داور و مربیان هرمزگانی در رشته های تیراندازی ، کاراته ، قایقرانی ، بدمینتون به مسابقات بین المللی و ملی داشته ایم.

معاون توسعه ورزش بانوان هرمزگان ، با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی در نیمه دوم امسال ، افزود : با برنامه ریزی منسجم تر تعداد بیشتری همایش و جشنواره برگزار می کنیم .

به گفته وی ، در نیمه اول سال میزبانی مسابقات لیگ کشوری و اردوی تیم ملی را داشته ایم و در شش ماهه دوم سال این میزبانی ها افزایش می یابد همچنین اردوهای تیم ملی را به میزبانی هرمزگان داریم .

این مسئول ، با اشاره به اینکه طرح تجلیل از الگوهای برتر پوشش ورزشی به شهرستان های استان ابلاغ شده است ، تشریح کرد : هیئت های ورزشی و شهرستان های هرمزگان با معرفی ۵ ورزشکار این طرح را اجرایی می کنند و همچنین در ماه های آتی مرحله استانی این طرح با حضور مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت از ۱۵ ورزشکار و مادر ورزشکار در این طرح تجلیل می شود .

وی ، اضافه کرد : در زمینه ورزش های همگانی اقداماتی چون طرح های ابلاغ شده از سوی وزارت ورزش و جوانان ؛  ورزش خیابانی ، فراغت بانوان با ورزش و المپیاد ورزش خانه های روستایی که مختص روستاییان است در حال برگزاری است .

مرادی ، اذعان داشت : درشاخص های رتبه بندی هیئت های ورزشی در سال گذشته تعداد ۱۶ هئیت برتر تیمی و انفرادی ورزش بانوان هرمزگان، در گروه اول هیئت فوتبال و والیبال ، گروه ۲ هئیت بدمینتون ، شطرنج ، دوچرخه سواری و هاکی ، در گروه ۳ کاراته ، تیراندازی ، اسکیت و جودو ، درگروه ۴ انجمن های ورزشی ، بدنسازی و پرورش اندام ،گروه ۵ قایقرانی ، دوو میدانی ، گروه ۶ جانبازان و معلولین ، هیئت نابینایان و کم بینایان جز ۱۶ رشته برتر معرفی شده اند و در زمان حضور مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در استان از نائب روسای این هیئت ها تجلیل داریم .

وی با بیان اینکه استعداد و ظرفیت های زیادی در هیئت کم بینایان و نابینایان و بیماران خاص داریم ، اضافه کرد : در امسال در مسابقات دوومیدانی،تیراندازی و شطرنج یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز کشوری را داشتیم .

این مسئول با بیان این موضوع که مدال آوری در سطح هرمزگان پراکنده است ، ادامه داد : در بشاگرد دورترین شهرستان به مرکز استان است فهیمه زارعی عضو تیم ملی فوتبال و در میناب فرزانه حیدری عضو ثابت تیم ملی والیبال نششته هستند همچنین دوره های استعداد یابی که تا کنون برگزار شده است در رشته بدمینتون چند تَن از بانوان شهرستان بستک ،قشم ، پارسیان،بندرلنگه به اردوی تیم ملی فوتسال ،کاراته و بسکتبال دعوت شده اند .

معاون توسعه ورزش بانوان هرمزگان با بیان این موضوع که اعتبارات و منابع مالی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان جوابگوی جامعه مربیان ، داوران و ورزشکاران استان نیست، درخواست کرد : تمام دستگاه های اجرایی و صنایع هرمزگان به مسئولیت اجتماعی خودشان عمل کنند و پایبند باشند برای اعزام ها به مسابقات کشوری با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم ؛ تیم هایی داریم که در لیگ های مختلف کشور هستند و اسپانسر که از این تیم ها که در لیگ های برتر ، دسته یک و دو هستند حمایت کنند ، نداریم تا حضور پررنگ تری در میادین ملی و بین المللی داشته باشیم .

مرادی یادآور شد : با حمایت های استاندار ، نماینده ولی فقیه ، نمایندگان در مجلس شورای اسلامی ، مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان و تلاش همکاران اداره کل ، مربیان ، داوران ورزشکاران ، ادارات شهرستانها ، مسئولان ورزش بانوان ، نائب روسای هیئت های ورزشی توانسته ایم در آخرین ارزیابی وزارت ورزش و جوانان از رتبه ۲۴ کشوری به رتبه ۸ کشوری صعود کنیم .

وی ، یادآور شد : در هفته تربیت بدنی ۲۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی بانوان توسط شهرستان ها و هیئت های ورزشی برگزار شد .

معاون توسعه ورزش بانوان هرمزگان با اشاره به اینکه تا کنون صنایع از تیم های قایقرانی ، تیراندازی ، والیبال ، والیبال نشسته ، بسکتبال و تیم فوتسال بانوان حمایت کرده اند ، عنوان کرد : با حمایت های بیشتر صنایع استان در توسعه زیر ساخت ، تیم های ورزشی بانوان هرمزگان در المپیک حرفی برای گفتن دارند .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام