مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، از سندرک به عنوان مشکل دارترین بخش میناب در منابع آبی علیرغم پرآبی این شهرستان یاد کرد و از پیش بینی های لازم برای رفع نیازهای آبی مردم این بخش خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،عبدالحمید حمزه پور در جمع شوراهای بخش سندرک که با حضور حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و سلحشور فرماندار میناب برگزار شد، تنها راه حل مشکل آب سندرک را انتقال آب از تلنگ و کریان دانست و افزود: با پیش بینی صورت گرفته یک حلقه چاه در پائین دست سد کریان و ۱۰ کیلومتر خط انتقال احداث شده است که با تکمیل پروژه مذکور، مشکل سندرک حل خواهد شد.
حمزه پور همچنین از انجام مطالعات برای تامین آب دهستان درپهن از خط جگین خبر داد و افزود: با عملیاتی شدن این طرح مشکل آب درپهن برای همیشه مرتفع خواهد شد.
وی در پایان، از امسال به عنوان یک سال بی نظیر یاد کرد که شاهد تحقق طرح های متعدد آبرسانی خواهیم بود.
*مردم سندرک در حوزه آب به آرامش خاطر خواهند رسید
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های مدیرعامل آبفا در زمان مسئولیت وی در شهرستان میناب و آینده نگری در حوزه آب افزود: انتقال آب از گرو به سندرک نیز در این مقطع انجام شد که اگر چنین نمی شد در زمان کنونی مشکل چند ده برابری در حوزه آب سندرک شاهد بودیم.
حسین رئیسی پیش بینی کرد، با طرح های پیش بینی شده آبفا، مردم این بخش به آرامش خاطر خواهند رسید.
*امیدواری فرماندار میناب برای رفع مشکل آب سندرک
فرماندار میناب نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت آب بخش سندرک با قدردانی از اقدامات جهادی مدیرعامل آبفای هرمزگان ابراز امیدواری کرد، با تکمیل پروژه های پیش بینی شده آبفا شاهد بهبود وضعیت آب بخش سندرک باشیم.
مجید سلحشور با اشاره به یکی از پروژه های مهم و تاثیرگذار آبفا در این بخش گفت: با تکمیل پروژه آبرسانی گرو به سندرک و اصلاح شبکه های روستایی، بخش زیادی از مشکلات آب این منطقه مرتفع شود.
*سندرک با اقدامات آبفا از تنش آبی گذر کرد
بخشدار سندرک نیز در این جلسه با بیان اینکه با اقدامات هفته های اخیر آب و فاضلاب هرمزگان، خوشبختانه در حال حاضر شاهد تنش آبی در بخش سندرک نیستیم، افزود: پیش از این سندرک وضعیت مناسبی نداشت و مردم مشقت زیادی در تامین آب مورد نیازشان متحمل شدند که با اقدامات آبفا این مشکل مرتفع شد.
علی شهمرادی تصریح کرد، در حال حاضر ۲۱ روستای سندرک با مشکل آب مواجه هستند که با برنامه ریزی آبفا امیدواری برای رفع آن بیشتر شده است.
شهمرادی، اقدامات جهادی مدیرعامل آبفا را ستود و گفت: انتصاب حمزه پور به عنوان مدیرعامل آبفا امید برای رفع مشکل آب را در دل مردم زنده کرد.
انتهای پیام