معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم تدوین سند راهبردی مهارت استان از آمادگی سازمان فنی و حرفه‌ای برای راه اندازی مرکز تخصصی حمل و نقل و دریا و دپارتمان ملی زنان ساحلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه شورای مهارت هرمزگان اظهارداشت: جامعه جهانی بر این باور است که سرعت تکنولوژی به قراری است که همه چیز را در بر می گیرد و اگر دیر بجنبیم با خزان روبرو خواهیم شد پس بهترین نوع نگاه برای امروز جامعه جلوگیری از شکاف مهارتی است.


وی افزود: اساس کار را باید بر این بگذاریم که زیر ساخت های تحولی در جامعه را پایه گذاری کنیم تا بتوانیم خود را متناسب با نیازهای جامعه آماده و بروزسانی کنیم.

معاون وزیر کار بیان کرد: جامعه ایرانی رو به جلو در حال حرکت و مستعد تغییر است و برای آنچه که جزو الزامات امروز و فردای جامعه است باید همزمان با سرعت زایش تکنولوژی حرکت کنیم تا بتوانیم از عهده کار برآییم.

وی ادامه داد: باید به سمت مهارت آموزی روی بیاوریم تا از هر زایش و رویشی فرصتی را خلق کنیم؛ عمر مهارت کوتاه گشته است همانطور که عمر تکنولوژی هم کوتاه شده است و باید از این امر نهایت استفاده را ببریم.


رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور اظهارداشت: سند راهبردی مهارت هرمزگان باید با همکاری گروه های مرجع ، ذی نفع و دست اندار کار امر اشتغال و کار آفرینی تدوین شود.

وی افزود:مدیران توجه داشته باشند که پیوست نیروی انسانی مگا پروژه ها باید همزمان با طرح ها دیده شود و این امر موجب امید آفرینی در جامعه می شود چرا که افرادی که در پی کار وارد عرصه مهارت آموزی می شوند وقتی مطمئن شوند که بعد از آموزش دیدن وارد بازار کار خواهند شد امیدوار تر خواهند شد.

هاشمی بیان کرد: باید دقت داشته باشیم که هر شرکتی که در مناقصات شرکت می کند تیم فنی و مهارتی خود را معرفی کنند و با این هدایت ها به موفقیت خواهیم رسید.

وی عنوان کرد: ما نیاز داریم مهارت را از غربت و حقارت دربیاوریم و نگذاریم مهارت زیر سایه مدرک گرایی در غربت قرار گیرد و از این به بعد ارزیابی خواهیم کرد در جامعه آن هایی که صاحب تجربه و مهارت هستند و این چنین به سمت ارزش گذاری مهارت خواهیم رفت.


معاون وزیر کار با اشاره به راه اندازی دپارتمان ملی مهارت مرزنشینان گفت: در سطح استان هرمزگان اولین مرکزی که می توانیم ایجاد کنیم مرکز تخصصی حمل و نقل دریا است و ما از این موضوع غافل بودیم و الان می دانیم که دریا نقشش چیست و برای احترام به جامعه زنان پیشنهاد راه اندازی دپارتمان ملی و مرکز تخصصی زنان ساحلی را داریم که به صورت ملی در هرمزگان ایجاد شود.