مدیر کل شیلات هرمزگان، به همراه معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، رئیس اداره توسعه میگو شیلات هرمزگان وسرپرست شیلات شهرستان سیریک از ظرفیت های تکثیر میگو این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه شهرستان سیریک یکی از شهرستان های پر ظرفیت شیلاتی است گفت: این شهرستان در صید و صیادی،صید آبهای دور، تکثیر و پرورش میگو ، پرورش ماهی در قفس و … از ظرفیت های خوب و ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: شهرستان سیریک با بهره برداری از ۹ مرکز تکثیر میگو با توان تولید هر مرکز ۱۵۰ میلیون قطعه بچه میگو، توان تولید بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ هزار قطعه بچه میگو را دارد.

دریایی با اشاره به افزایش مراکز تکثیر میگو در شهرستان سیریک و رسیدن به توان تولید سالانه بالغ  بر چهار میلیارد  قطعه بچه میگو در آینده ای نزدیک گفت: خوشبختانه در حال حاضر هشت مرکز در حال احداث و ۱۲ مرکز نیز اخذ مجوز شده اند که در حال افزوده شدن به ظرفیت تکثیر میگو سیریک هستند.

مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه هیئت همراه از دو مرکز تکثیر میگو “سالاری” و “هرمز لارو” با توان تولید هریک ۲۰۰ میلیون قطعه بچه میگو بازدید کردند و ضمن دیدار با بهره برداران این مراکز به بررسی و ارائه راهکار برای  مسایل و مشکلات بهره برداران این دو مرکز پرداختند.