دکتر صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری امروز برای پیگیری روند اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، با استقبال مسئولین استانی وارد شهر بندرعباس شد و برنامه‌های خود را با همراهی مهدی دوستی استاندار هرمزگان آغاز کرد.

 به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، معاون اجرایی رئیس جمهور در اولین برنامه خود در جریان سفرش به هرمزگان راهی یکی از مزارع بزرگ پرورش میگو در ساحل شرقی شهر بندرعباس شد و از روند تولید میگو در این مزرعه بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این سایت قرار گرفت. 

مرتضوی در این بازدید تاکید‌کرد: دولت تمام قد در کنار سرمایه‌گذاران در ایستاده است و نگاه ما منعطف بر این است که از طرح‌های سرمایه‌گذاری به خصوص طرح‌هایی که ضریب اشتغال‌زایی بالایی دارند حمایت ویژه داشته باشیم چنانچه اگر در همین مزارع پرورش میگو ظرفیت تولید با ظرفیت اسمی برابر شود حدود ۵۰ هزار اشتغال مستقیم جدید ایجاد خواهد شد که می‌تواند تحولی در عرصه اشتغالزایی باشد. 

وی با تاکید بر تکمیل شبکه برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو، گفت: به فضل الهی، با همت استاندار محترم و با توجه به ظرفیت‌های موجود در شبکه تولید و توزیع برق و همچنین ظرفیت‌های جدید در دست احداث و برنامه‌ریزی‌های انجام شده حتما بایست عملیات تامین برق به مزارع پرورش میگو انجام شود تا بتوانند با ظرفیت کامل به کار خود ادامه دهند. 

 استاندار هرمزگان نیز  با بیان اینکه برق رسانی به مزارع پرورش میگو موجب افزایش تولید و اشتغال می‌شود اظهار داشت : این مهم پیرو سفر رئیس جمهور و مردمی به هرمزگان و در راستای مصوبات این سفر بوده که بخش قابل توجهی از دغدغه‌های تولید کنندگان میگوی پرورشی و بهره برداران مزارع پرورش میگو را مرتفع ساخته است. 

مهدی دوستی ادامه داد: خوشبختانه هزار میلیارد تومان  در سفر ریاست محترم جمهور  به استان هرمزگان مصوب شد و تاکنون شش مجتمع پرورش میگو از این مهم بهره مند شده‌اند. 

دوستی تصریح کرد: روند برق رسانی به مزارع پرورش میگو استان ادامه دارد و تا سال ۱۴۰۲ تمامی هزار میلیارد مصوب شده اختصاص می یابد.

گفتنی است ، سایت پرورش میگو جامع سازان ساحل جنوب در دو فاز و زمینی به مساحت ۹۰۰ هکتار اجرا شده است که دارای ۳۶۰ استخر و ۱۵‌مزرعه است و ظرفیت فعلی تولید میگوی آن ۱۰۰۰ تُن در سال است.

انتهای پیام