مسئول دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با برنامه ریزی انجام شده، هفته‌های فرهنگ و هنر روستاها و عشایر کشور در ۱۵ استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز در هرمزگان، حمیدرضا ناطقی در حاشیه بازدید از شب فرهنگی روستای جی‌جیان در قشم افزود: ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در اختیار استان‌ها قرار گرفت تا با فراهم آوردن تمهیدات لازم، نمایشگاهی از دستاوردهای روستاییان و عشایر سراسر کشور در این ۱۵ استان دایر شود.

ناطقی با اشاره مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در این طرح ادامه داد: شب‌های فرهنگی روستاهای قشم که هر روستا در یک شب به معرفی ظرفیت‌های خود می‌پردازد، می‌تواند الگویی برای سایر نقاط کشور باشد

وی تصریح کرد: در قشم مدت‌هاست که شب‌های فرهنگی برگزار می‌شود و مردم هر روستا صنایع دستی، غذاهای بومی و نیز موسیقی و آداب و رسوم خود را برای مردم و گردشگران به نمایش می‌گذارند.

ناطقی افزود: در واقع قشم برای برگزاری برنامه‌های فرهنگ و هنر به صورت خودجوش و آتش به اختیار برنامه ریزی و عمل کرده که این امر قابل تقدیر است.

این مسئول ادامه داد: سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای توجه بیشتر به مناطق محروم و کمتربرخوردار است که در این راستا برنامه‌های مختلفی برای مناطق کمتر توسعه یافته تدوین شده است.

شب‌های فرهنگی قشم با ۲ رویکرد شناخت میراث فرهنگی ملموس و ناملموس روستاهای مختلف و نیز آمادگی روستاییان برای پذیرایی از گردشگران در دوران پسا کرونا برگزار می‌شود.