رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس، از برگزاری دوره‌های ویژه آموزش‌ غواصی ویژه آتش‌نشانان سایر شهرهای کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری 38 نفر در دوره‌های آموزشی مدرسه غواصی آتش‌نشانی شرکت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، فرجام دانش در این ارتباط اظهار کرد: با توجه به ساحلی بودن شهر بندرعباس و احساس نیاز نسبت به راه‌اندازی تیم‌های امداد و نجات ساحلی، ایستگاه امداد و نجات ساحلی از سال ۸۵ راه‌اندازی شده است.
وی افزود: پس از راه‌اندازی ایستگاه ویژه نجات و امداد ساحلی، توان آموزش غواصی به سایرین نیز مشاهده و با کسب مجوزهای داخلی و بین‌المللی، مدرسه آموزش غواصی آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس راه‌اندازی شد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس در سطح کشور به عنوان تنها مرکز آموزش غواصی آتش‌نشان‌ها شناخته می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس، تامین تجهیزات سخت‌افزاری و ارتقاء دانش کارکنان این بخش از سال‌ها قبل در دستور کار این سازمان قرار داشته است.
دانش تصریح کرد: بندرعباس همچنین تنها شهری است که ایستگاه ویژه امداد و نجات ساحلی دارد و حوادث این حوزه توسط کارکنان تخصصی آموزش‌دیده همین حوزه رسیدگی می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه با توجه به مهارت و تخصص آتش‌نشانان و مربیان این مرکز، آتش‌نشانان سایر شهرهای استان و همچنین از دیگر شهرهای کشور برای آموزش به این مرکز مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: مدرسه غواصی آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس همچنین امکان صدور مجوز مدرسه غواصی را نیز، دارد.
دانش با بیان اینکه آموزش‌ها با شیوع بیماری ویروسی کرونا به دلیل رعایت پروتکل‌ها محدود شده است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۳۸ نفر آتش‌نشان در این مرکز حضور یافته و آموزش‌های لازم امداد و نجات را فرا گرفته‌اند.
این مقام مسئول با بیان اینکه از این تعداد ۲۳ آتش‌نشان از قشم، میناب و توانیر در این دوره‌ها حاضر شده‌اند، گفت: ۹ آتش‌نشان نیز از شهرهای سیرجان، زنجان و تبریز آموزش‌های غواصی لازم و امداد در این حوزه را فرا گرفته‌اند.
وی با اظهار اینکه شش نفر نیز به صورت آزاد در دوره‌های آموزشی مدرسه غواصی آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس حضور یافته‌‎اند، ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، تا پایان سال جاری نیز آتش‌نشان‌های شهر‌های بیرجند، اردکان، رودان و بندرلنگه نیز در دوره‌های ویژه حضور می‌یابند.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا