ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ، محمد مرودی فرماندار بندرعباس و تنی چند از مسئولین در بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد محسنی مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص این نمایشگاه گفت: ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با برپایی ۱۰۰ غرفه با همکاری اداره‌کل بهزیستی، صندوق کارآفرینی مهر امید و با همکاری شهرداری بندرعباس و پشتیبانی همیشگی استانداری از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ اسفند در بندرعباس دایر شده است.

محسنی با اشاره به اینکه صنعتگران صنایع‌دستی استان هرمزگان با تمام ظرفیت‌ها در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، افزود: در این نمایشگاه رشته‌های مختلف حصیربافی، گلابتون دوزی، سفال، رودوزی‌های سنتی، چاقوسازی، مس، معرق و… سایر صنایع‌دستی استان هرمزگان که به لحاظ تنوع جایگاه ویژه‌ای در کل کشور دارند، برای عرضه و فروش به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: هم‌زمان با برپایی ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، برنامه‌های آیینی، موسیقی و سایر امور فرهنگی در این نمایشگاه برگزار می‌شود و برنامه‌های ویژه نوروز توسط سازمان‌های همکار مانند شهرداری بندرعباس نیز در این مکان برپا خواهد شد.

محسنی اظهار کرد: این ارتباط و پیوند نمایشگاه بزرگ صنایع‌دستی با سایر نمایشگاه‌های بندرعباس، کار جدید و قوی است که در استان اتفاق افتاده و کمک بزرگی به صنایع‌دستی استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: انشاء اله بتوانیم با این حرکت، ظرفیت قوی و غالب کشورمان ایران و استان را در این خطه مهم و تأثیرگذار اقتصادی کشور شاهد باشیم و آغازی برای توسعه و تقویت این صنعت اشتغال‌زا و کارآفرین در استان هرمزگان باشد.

ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از ۲۳ تا ۲۶ اسفندماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲:۳۰ در بلوار ساحلی پارک غدیر بندرعباس برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

انتهای خبر /