رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پس از شناسایی سویه جدید امیکرون در سطح بسیاری از کشورهای دنیا، ۵ مورد ابتلا به امیکرون در هرمزگان ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،دکتر حسین فرشیدی افزود: قطعاً با توجه به رفتار کووید ۱۹ که سوش های مختلف آن به سرعت در سطح دنیا پراکنده شده است؛ دیر یا زود سوش امیکرون وارد کشور ما می شد.

 فرشیدی ابراز کرد: ۵ مورد کرونا از سویه امیکرون در هرمزگان شناسایی شده، که قطعاً آمار بیش از این موارد است؛ ۳ نفر از این افراد سفر خارج از کشور داشته اند و سه نفر نیز هر دو دوز واکسن تزریق کرده بودند.

وی عنوان کرد: این ۵ بیمار شناسایی شده شرایط خوبی دارند، علائم بیماری در آنها همانند علائم سرما خوردگی خفیف است و در منزل در حال استراحت هستند.

فرشیدی اظهار کرد: موارد بستری ناشی از کرونا در استان تغییر چندانی نکرده است و میزان بستری افزایش نداشته است؛ لذا بخش درمان استان آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران در صورت ایجاد موج جدید کرونا می باشد.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم استان خواست کسانی که دوز اول یا دوم و یا همچنین دوز سوم واکسن را دریافت نکرده اند در اولین فرصت نسبت به تزریق واکسن از طریق مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سراسر استان اقدام کنند.

وی بیان کرد: به دنبال بهبود وضعیت بیماری در استان تعدادی از هم استانی ها با ساده انگاری موجب کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و زمینه ساز افزایش روند بیماری کرونا به ویژه سویه امیکرون شده اند.

فرشیدی تاکید کرد: استفاده از دو ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در اماکن عمومی شلوغ می تواند به کاهش بیماری و مرگ و میر در استان شود.

انتهای پیام