معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مشاور و مدير كل دفتر هماهنگي امور استانها سازمان شیلات ایران، مدیر کل شیلات هرمزگان، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با جمعی از صیادان و نمایندگان جامعه صیادی شهرستان بندرلنگه گفتگو و دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ،در این دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه در شهرستان بندرلنگه شاهد رشد آبز پروری در کنار صید و صیادی هستیم گفت: خوشبختانه این شهرستان از شهرستانهای پیشران در حوزه آبزی پروری است و توانسته گام های خوبی در بهره برداری از ظرفیت های آبزی پروری  در کنار صید و صیادی بردارد.

وی با اشاره به حرکت دنیا به سمت آبزی پروری از جامعه صیادی دعوت کرد تا به آبزی پروری ورود کنند.

سید حسین حسینی از حل شدن مسئله سخت و زیان محسوب شدن صیادی خبر داد و گفت:سیر مراحل قاونی این مهم در حال انجام است و به زودی اعمال خواهد شد.

وی از جامعه صیادی به عنوان محور علم و دانش صید و صیای یاد کرد و تصریح کرد: خوشحالیم در این شهرستان بحث های صیانت از ذخایر و بازسازی ذخایر به خوبی دنبال می شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران از گام های خوب سازمان شیلات ایران برای حل قدرت موتور ها و و تناسب آنها با مسائل زیست محیطی انجام شده است.

حسینی با اشاره به اهمیت ایمنی و اطفا حریق در بنادر صیادی ابراز داشت: اقدامات خوبی در این راستا در سطح استان و کشور در حال انجام است و در آینده نزدیک شاهد حصول نتایج ارزنده آن خواهیم بود.

وی همچنین از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل ملی جهت تامین سه شناور آتشخوار برای بنادر صیادی استان هرمزگان خبرداد.

 

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به بالغ بر ۷۰هزار تن صید سالانه در شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: در این شهرستان ۵ بندر صیادی و ۹ موج شکن مردمی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

مسعود بارانی تصریح کرد: شهرستان بندرلنگه بالغ بر ۱۴ هزار هکتار اراضی مطالعه شده پرورش میگو دارد که بالغ بر چهار هزار هکتار از آن در حال بهره برداری و حدود سه هزار هکتار در حال احداث است.

وی افزود : همچنین این شهرستان از پنج پلی گن مطالعه شده پرورش ماهی در قفس برخوردار است که تاکنون ۸ مزرعه با بیش از ۶۰ قفس از آن فعال شده است.

بارانی تکمیل موج شکن های مردمی، احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، تکمیل مرکز تخلیه صید چیروئیه، بهسازی بندر کنگ و … را از اهم پروژه های عمرانی فعال این شهرستان خواند.

در ادامه این نشست فرماندار شهرستان، نماینده مردم هرمزگان در مجلس و جمعی از صیادان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند‌.

پایان خبر /