در نشست تخصصی و کشوری شیلات و آبزیان با حضور ویدئوکنفراسی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و حضور مدیرکل شیلات هرمزگان ، معاونین ایشان و نمونه های ملی و کشاورزی شیلات استان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی از شش نمونه ملی و 9 نمونه استانی شیلات هرمزگان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، در این نشست مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت و جایگاه فعالیت های شیلاتی در استان هرمزگان گفت: به جرات میتوان هرمزگان را هویت شیلات کشور عنوان کرد.

دریایی با بیان اینکه در سال گذشته استان هرمزگان دو نمونه ملی داشت که امسال با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی بخش خصوصی و حمایتها و پیشتیبانی  از این فعالیتها و آموزش مستمر توانستیم شش نمونه شیلاتی در سطح ملی برای اولین بار از سوی شیلات استان داشته باشیم  افزود: افزایش نمونه های ملی شیلاتی استان و انتخاب شش نمونه ملی کشاورزی از حوزه شیلات هرمزگان نشان از فعالیت ها و عملکرد خوب شیلات و جامعه شیلاتی دارد.

وی از سازمان شیلات ایران،سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی ایران و استان ،استانداری هرمزگان جهاد کشاورزی استان به جهت حمایتهای لازم تشکر کرد.

در ادامه رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان با اشاره روند شش ماهه انتخاب نمونه های بخش شیلات در سطح ملی و استانی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته ،همت بخش خصوصی و تلاش های مستمر در پیشبرد اهداف سازمان شیلات توانستیم به این افتخارات نایل آئیم.

محسن سالاری افزود: امید است در سال آتی بتوانیم با حفظ و ارتقای جایگاه موجود با استعانت از خداوند متعال و تلاش های مضاعف در حال انجام شاهد درخشش بیش از پیش شیلات استان در سطح کشور باشیم.

 در پایان شش  نمونه ملی بخش کشاورزی به شرح زیر معرفی شدند:

–    عبداله شادمان در رشته پرس ساین ساردین

–    محمد مراد جمالی در رشته تکثیر میگو

–    رامین هاشمی طباطبائی در رشته پرورش ماهی در قفس در دریا

–    محمد ملاحی در رشته پرورش میگو

–    مهدی ربیعی در رشته صید ماهیان تجاری

–    علی میلادی در رشته صید میگو (شایان تقدیر)

همچنین نه نمونه استانی شیلات نیز به شرح زیر معرفی شدند:

–    محمود مشایخی در رشته تکثیر میگو

–    محسن شریفی در رشته پرورش ماهیان خاویاری

–    فاطمه یاری در رشته پرورش میگو

–    علی میلادی در رشته صیاد میگو

–    کرم سلیمان زاده     در رشته صید ماهیان تجاری

–    ابراهیم دادی در رشته صید ماهیان صنعتی

–    محمد بادزهره در رشته صید پرس ساین ساردین

–    محمد نیرومند در رشته پرورش ماهیان زینتی

–    قاسم عسکری ( شرکت طلایه داران قشم)    پرورش ماهی در قفس در دریا

گفتنی است استان هرمزگان رتبه اول استان های شیلاتی، رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور، رتبه اول صید کشور، رتبه اول تولید میگوی کشور و  رتبه اول پرورش ماهی در قفس  و رتبه اول صادرات آبزیان کشور را کسب نموده است.