رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهزی روستایی شبانه روزی زیارتعلی شهرستان رودان و بررسی وضعیت بهداشتی منطقه گفت: طبق تحقیقات و نظریه پزشک و کارشناس این مکز، متاسفانه مصرف زیاد نمک باعث افزایش آمار بیماران فشارخونی شده که در این باره باید برنامه عملیاتی جدی تری دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،دکتر حسین فرشیدی گفت: چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد شناسایی افراد و تغییر سبک زندگی آنها است و تنها مصرف دارو نمی تواند به کنترل این بیماری کمک کند.

فرشیدی همچنین یادآور شد: استفاده از قلیان و مصرف مواد قندی و شیرینی هم از مواردی است که باید پزشکان و بهورزان در مراکز و خانه های بهداشت به آن توجه داشته باشند که باعث افزایش بیماری دیابت نشود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کووید-۱۹ درجهان اذعان کرد: متاسفانه شیوع کرونا و به دنبال آن تغییر شرایط اجتماعی و فرهنگی، کم تحرکی و بسیاری از موارد دیگر برروی پیشگیری و مراقبت از بیماری های غیرواگیر تاثیر منفی گذاشت.

فرشیدی تاکید کرد: پزشکان و کارشناسان مراکز ضمن مشاوره تغذیه و ورزش به بیماران فشارخونی و دیابتی، مصرف داروهای آنها کنترل شده و هر ۳ ماه یکباردوباره وضعیت جسمانی آنها بررسی شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با این روند حداقل باید ۷۰درصد موارد فشارخونی و دیابتی کنترل شود.

زیارتعلی یکی از شهرهای پرجمعیت و مهم در منطقه رودان است که ۸۸۷۴ نفر جمعیت دارد و بیش از ۴۰۰۰ هزار نفر آنها بالای ۳۰ سال هستند.

فرشیدی با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت روستایی بانو فاطمه حیدری دهستان رودخانه بر، خدمات رسانی به مردم این دهستان و همچنین وضعیت انتشار ویروس اُمیکرون و روند اعزام احتمالی بیماران بدحال به شهرستان رودان را بررسی کرد.

در حاشیه این بازدید، دکتر حسین فرشیدی و دکتر ذاکری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه با تعدادی از مراجعه کنندگان گفتگو کرده و خواسته های آنها برای پیگیری به مدیر شبکه بهداشت رودان ارجاع شد.

وی در بازدید از منطقه رودان و نشست با فرماندار این شهرستان: با تدابیر دولت جدید بزودی گشایش هایی درخرید تجهیزات درمانی انجام می شو

در بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از بیمارستان امام علی (ع) شهرستان رودان و در نشستی با عبدالرضا سالاری فرماندار این شهرستان، نیازهای تجهیزاتی درمانی رودان و همچنین کمبود نیروهای کادر بهداشت درمان بررسی شد.

فرشیدی در این نشست گفت: تقویت پایگاه های ۱۱۵ فوریتهای پزشکی رودان و اختصاص آمبولانس به این مرکز، چاره اندیشی درباره جبران کمبود نیروی پزشک و پرستار وهمچنین توسعه فضاهای فیزیکی بهداشتی درمانی رودان از مواردی است که در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قراردارد.

وی افزود: در بررسی محل درمانگاه قدیم شهر زیارتعلی و کمبود فضا درمرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شبانه روزی زیارتعلی، درمانگاه قدیم بازسازی و مرکز فعلی به این مکان انتقال داده خواهد شد و محل فعلی این مرکز به پایگاه سلامت زیارتعلی تغییر کاربری خواهد داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از زمین اهدایی توسط جهانی خیر منطقه رودان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به موقعیت شهرستان زیارتعلی و روستاهای اطراف و اینکه با تایید پزشک و کارشناس این مرکز مبنی بر مراجعه بیماان از نازدشت، جنت آباد و هیزبندگان به مرکز شبانه روزی زیارتعلی، به احتمال زیاد در این زمین که حدود ۸۰۰۰ متر مساحت دارد ساختمان خدمات درمان بستر زیارتعلی احداث خواهد شد.

انتهای پیام