استاندار هرمزگان فرصت تشکیل پرونده و دریافت سند مالکیت منازل ساخته شده در اراضی دولتی را محدود اعلام کرد و گفت : ساکنان سکونتگاه های غیررسمی برای تشکیل پرونده و دریافت سند می توانند در بندرعباس به دفاتر پیشخوان دولتی در شهرستان ها به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در نشست بررسی روند صدور اسناد مالکیت مردم ، سنددارشدن منازل در سکونتگاه‌های غیر رسمی را فرصت خوبی برای ساکنان برشمرد و اظهار داشت : از ابتدای کار دولت سیزدهم ، به مردم استان قولی را مبنی بر پیگیری روند صدور اسناد مالکیت منازل فاقد سند داده بودیم ، بر همین اساس با پیگیری‌های فراوانی که انجام شد اکنون بستر قانونی انجام این کار مهم مهیا شده که بعد از دریافت سند امکان استفاده مردم از تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی نیز فراهم است.

وی تاکید‌ کرد : این مصوبه قانونی مربوط به سال ۱۴۰۱ می باشد و فرصت استفاده از آن برای دریافت سند فقط تا پایان سالجاری  امکانپذیر خواهدبود و لازم است مردم هر چه سریعتر برای تشکیل پرونده اقدام کنند.

استاندار هرمزگان تاکید‌ کرد : قانون به صورت کاملا جامع در این فرآیند راه را روشن کرده و دستورالعمل‌هایی برای ساکنانی که فرم جیم آن‌ها قرمز است یعنی سابقه دریافت زمین یا تسهیلات دولتی مسکن دارند نیز مشخص شده تا آن‌‌ها نیز بتوانند از این فرصت بهره‌مند شوند و برای دریافت سند ملک ساخته شده در اراضی دولتی هم اقدام کنند.

دوستی با تاکید بر لزوم تسریع مردم جهت تشکیل پرونده ، با اشاره به افزایش ظرفیت منابع انسانی برای کوتاه‌کردن فرآیند ثبت نام تا دریافت سند ، عنوان‌ کرد : در شهر بندرعباس همه ی دفاتر پیشخوان دولتی آماده ثبت‌نام و پیگیری فرآیند صدور سند هستند در سایر شهرستان‌ها نیز ادرات راه و شهرسازی این وظیفه را بر عهده دارند.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان‌ کرد : روند صدور اسناد مالکیتی برای مردم به صورت مستمر و هفتگی در استانداری هرمزگان رصد و پایش شده و موانع احتمالی آن برطرف می‌شود.

گفتنی است آیین‌نامه اجرایی بند “ک” تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر صدور سند برای اراضی متصرفه دولتی در مهرماه ابلاغ و در استان هرمزگان اجرای آن آغاز شده است.

انتهای پیام