رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور سند کاداستری برای ۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مجتبی قهرمانی اعلام کرد : با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال و در راستای اجرای اهداف و اولویت‌های پانزده گانه مطرح شده توسط رئیس قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱ مبنی بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر در خصوص صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، تاکنون برای بیش از ۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل در استان هرمزگان به مساحت بیش از ۹۲۴ کیلومتر سند کاداستری صادر شده است.

قهرمانی هدف از صدور سند برای این اراضی را اعمال حاکمیت بهتر جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، تصرف غیرقانونی و دست اندازی به حریم و بستر دریا برشمرد‌ و تأکید کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، در نیمه اول امسال برای ۱۰۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل در استان هرمزگان، سند کاداستری صادر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : تاکنون برای ۱۰۰ درصد از اراضی ملی به مساحت ۶میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار و بیش از ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان هرمزگان نیز به مساحت ۵۲ هزار هکتار سند مالکیت کاداستری صادر شده است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه افزود: در خصوص اجرای حدنگاری املاک دستگاه های دولتی و نیروهای مسلح نیز بیش از ۸۰ درصد از املاک مذکور حدنگاری و سند مالکیت آنها صادر شده و مشخصاتشان در بانک اطلاعات کاداستر استان تثبیت و جانمایی شده است.

قهرمانی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در خصوص صدور اسناد رسمی برای اراضی ملی و دولتی گام‌های بلندی برداشته شده که این موضوع نتایج مهمی را در پیشگیری از تصرفات غیرقانونی، ایجاد شفافیت و تثبیت مالکیت دولت به دنبال داشته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان و ادارات کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان در اجرای طرح کاداستر، گفت: در صدور اسناد کاداستری اراضی در استان هرمزگان کار بزرگی صورت گرفته است که مطمئنا این اقدامات تأثیر بسزایی در کاهش دعاوی و پرونده‌های قضایی مرتبط با این حوزه خواهد داشت.

انتهای خبر /