مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از ورود سامانه بارشی جدید به استان و صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهرداد حسن مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در هرمزگان با ورود یک سامانه پر فشار بارشی به استان خبر داد. 

حسن زاده گفت: بر اساس مدل‌های هواشناسی و پیش‌بینی سازمان هواشناسی یک سامانه بارشی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان هرمزگان فعالیت خواهد کرد که احتمال می‌رود مناطق غربی و شمالی و شرقی استان بیشترین تاثیر را از این بارندگی‌ها داشته باشند. 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان هواشناسی کشور برای استان‌های همجوار بوشهر، کرمان و فارس پیش بینی بارش‌های سنگین کرده است و احتمال ورود سیلاب از این استان‌ها به هرمزگان وجود دارد توصیه می‌شود مردم از تردد در جوار رودخانه‌های فصلی و مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند. 

حسن زاده ادامه داد: در مدت یاد شده تمام ارگان‌های خدماتی و امدادرسان استان نیز در آمادگی کامل هستند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی سریعا اقدامات لازم را انجام دهند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: از اواخر وقت امروز دوشنبه ۲۶ دی ماه، این سامانه بارشی از غرب استان وارد خواهد شد و تا ساعات ظهر روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه در استان فعالیت خواهد داشت و بتدریج کلیه مناطق استان را دربر خواهد گرفت. 

حسن زاده افزود: این سامانه سبب رگبار باران، رعدوبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد خواهد شد، شدت بارشهای این سامانه بارشی طی روز سه شنبه در برخی مناطق و جزایر غربی و مناطق شمالی استان پیش بینی می شود.

انتهای پیام