مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت : با توجه به وزش بادهای نسبتا" شدید شمال غربی به جنوب غربی، دریا در محدوده بنادر و جزایر غربی استان و جنوب جزیره قشم، هرمز، هنگام، لارک، جاسک و سیریک از عصر روز شنبه ۱۶ بهمن تا شامگاه سه شنبه مواج خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،مهرداد حسن زاده ضمن هشدار در خصوص وزش باد نسبتا” شدید و مواج شدن دریا در اوایل هفته آینده، اظهار کرد: از عصر روز شنبه ۱۶ بهمن تا شامگاه سه شنبه ۱۹ بهمن وزش باد نسبتا شدید با سرعت نزدیک به ۵۰کیلومتر بر ساعت و افزایش موج تا ارتفاع ۲متر در مناطق فراساحل بنادر غربی استان به وقوع خواهد پیوست.

حسن زاده ، اختلال در تردد شناورها، احتمال غرق شدن شناورهای سبک، آسیب به قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی را از جمله مخاطرات این سامانه اعلام کرد و افزود : خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به ویژه جزایر کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، غرب و جنوب جزیره قشم، هرمز، هنگام، لارک، جاسک و سیریک بیشترین اثرپذیری را از سامانه فوق خواهند داشت.

وی با توجه به صدور هشدار نارنجی دریایی، تاکید کرد : فرمانداران، اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه های مرتبط، باید تدابیر و تمهیدات لازم را به منظور تردد ایمن شناورهای مسافربری به ویژه در بنادر غربی و مرکزی استان و همچنین تردد ایمن کشتی های تجاری به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس، بنادر بوشهر و خوزستان پیش بینی کنند.

حسن زاده همچنین گفت: طی مدت فعالیت این سامانه، باید به شدت از انجام فعالیت های تفریحی و شنا به ویژه در محدوده بنادر غربی استان و جنوب جزایر قشم و هرمز پرهیز شود.

انتهای پیام