مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: در سال گذشته، بیش از 15 هزار مجوز صنایع‌دستی در استان صادر و تمدیدشده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد محسنی  اعلام این خبر گفت: از این تعداد ۱۴۱۶۳ کارت شناسایی، ۱۷۲۷ پروانه تولید انفرادی و ۳ پروانه تولید کارگاهی و ۲۱ فقره جواز تأسیس کارگاهی بوده است.

محسنی  افزود: این مجوزها برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرایند تولید در یکی از رشته‌های صنایع‌دستی صادرشده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۲ رشته صنایع‌دستی در استان هرمزگان وجود دارد که بیش از ۸۵ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی در این رشته‌ها مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: بیشتر این صنعتگران در رشته‌های گلابتون دوزی، خوس دوزی، گلیم‌بافی، حصیربافی، صنایع‌دستی دریایی، سفالگری و… فعالیت دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان عنوان کرد : صدور مجوز صنایع‌دستی در استان هرمزگان چون مبتنی بر اقتصاد خانواده بوده، می‌تواند در حوزه توانمندسازی خانواده و کمک به معیشت آن‌ها کمک مؤثری باشد.

محسنی  تأکید کرد: هنرمندان با دریافت مجوزهای صنایع‌دستی از تسهیلاتی همچون وام مشاغل خانگی و بیمه شاغلان صنایع‌دستی و مزایایی همچون شرکت در نمایشگاه‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی بهره‌مند می شوند .

انتهای خبر /