معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا کنون برای بیش از ۹ هزار دریانورد در این استان گواهینامه سلامت صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، اسماعیل مکی‌زاده بابیان اینکه براساس کنوانسیون بین المللی استانداردهای آموزشی، صدورگواهینامه و نگهبانی دریانوردان امری الزامی است افزود : کنوانسیون کار دریایی نیز بر ضرورت دریافت گواهینامه سلامت پزشکی برای شاغلین در کشتی ها تاکید دارد .

مکی زاده به برگزاری مداوم دوره آموزشی ممیزی مراکز صدور گواهینامه سلامت دریانوردان در استان هرمزگان  اشاره کرد و گفت : در راستای اجرای قوانین و مقررات بین المللی و به منظور ارائه خدمات پزشکی مطلوب‌تر به جامعه دریانوردان ممیزی توسط پزشکان معتمد این اداره کل بصورت مداوم برگزار می شود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به صدور گواهینامه سلامت ویژه ۹ هزار دریانورد طی ۱۰ ماهه سال جاری  افزود: در حال حاضر۳۶ هزار دریانورد فعال در استان به پیشه دریانوردی اشتغال داشته که همگی آنها دارای گواهینامه معتبر سلامت پزشکی هستند.

مکی‌زاده همچنین از استقرار ۱۴ پزشک معتمد در نقاط مختلف استان از جمله بنادر غرب و شرق، مرکز و جزایر قشم و کیش خبر داد و اظهار داشت:ت مرکز زدایی و استقرار پزشکان معتمد در نقاط مختلف استان همراه مورد توجه بوده است‌.

وی ادامه داد: پراکندگی پزشکان در نقاط مختلف باعث شده  تا ضمن کاهش بعد مسافت و جلوگیری از پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب و اسکان، دریانوردان بتوانند در کمترین زمان ممکن گواهی سلامت خود را در منطقه که به فعالیت دریانوردی مشغول هستند دریافت نمایند .

انتهای خبر