مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: درسال جاری ۲۱ فقره مجوز ساخت و بهره برداری سازه و تاسیسات دریایی با کاربری های مختلف در استان صادر شده که این مهم بیانگر توجه ویژه دستگاها جهت طرح موضوعات خود در کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان و اخذ مجوز های لازم از این کمیته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حسین عباس نژاد با اشاره به وسعت نوار ساحلی استان هرمزگان بعنوان گسترده ترین استان ساحلی کشور گفت: نظارت بر ۲۲۳۸ کیلومتر طول این نوار با انضمام ۱۴ جزیره و ۷۴ سکوی نفتی از جمله اقداماتی است که به شکل مداوم توسط همکاران اداره مهندسی سواحل در حال انجام است.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال تا کنون ۲۱ فقره مجوز ساخت و بهره برداری سازه و تاسیسات دریایی با کاربری های مختلف در استان صادر شده که این مهم بیانگر توجه ویژه دستگاها و طرح موضوعات در کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان  و اخذ مجوزهای لازم می باشد.

نصب و راه اندازی ۳ ایستگاه جذر و مدسنجی در بنادر استان

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور تامین ایمنی تردد دریانوردی و نیز بکارگیری داده ها در مطالعات احداث سازه های دریایی و ساحلی، همچنین شناخت و ایجاد بانک جامع مشخصه های دریایی در آبهای کشور سازمان بنادر و دریانوردی مبادرت به نصب و راه اندازی تجهیزات اندازه گیری مشخصه های دریایی نموده است.

وی در این رابطه افزود: ۳ ایستگاه جذر و مدسنجی در بنادر شهید رجایی، شهید ذاکری و بندر لنگه نصب و راه اندازی دو دستگاه بویه موج نگار نیز در آبهای جزایر قشم و کیش مستقر و به شکل مداوم داده لازم از آن استخراج می شود .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نصب این تجهیزات را عاملی مهم در جهت سنجش سرعت و جهت باد، دمای هوا، رطوبت نسبی، فشار هوا، پارامترهای موج، شوری و دمای آب، تراز جذر و مدی، برداشت و اندازه گیری رسوب و همچنین  اندازه گیری سرعت و جریانات دریایی عنوان کرد.

عباس نژاد نصب ۸ دستگاه بنچ مارک های ماندگار در بنادر شهید رجایی، شهید ذاکری و بندر لنگه به منظور تدقیق تراز سنجی در بخش خشکی و دریایی، استقرار سامانه اطلاعات مکانی GIS،  انجام پروژه نقشه برداری، تهیه و تکمیل اطلاعات مکانی و توصیفی کلیه مستحدثات بنادر هرمزگان در سامانه یکپارچه اطلاعات بنادر و دریانوردی در محیط    GIS .  را از دیگر اقدامات مهم اداره مهندسی سواحل و بنادر استان بر شمرد.

وی صدور دستور اجازه هرگونه حفاری و ارائه راهنمایی به مشاوران و پیمانکاران جهت احداث سازه در محوطه  بنادر استان نیز اشاره ای داشت و تصریح کرد:  تهیه آمار و اطلاعات مربوط به تخلیه و بارگیری، انبارها و محوطه ها و ارائه اطلاعات لازم  به متقاضیان و شرکت های بهره بردار در بنادر موضوع مهمی بوده که توسط همکاران این اداره انجام و در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

انتهای خبر