رییس سازمان صمت هرمزگان اعلام کرد: از زمان برگزاری همایش سرمایه گذاری شهر صنعتی شیشه در دیماه سالجاری، تاکنون 3 مجوز صادر و 2 مجوز در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ،  خلیل قاسمی افزود: ۲  طرح تخصصی شیشه در غرب بندرعباس با پیشرفت فیزیکی ۳۶ و ۲۵ درصد با سرمایه گذاری ۳۱۴۵۱ میلیارد ریال در حال احداث هستند که زمینه اشتغال مستقیم در زمان بهره برداری از این طرحها، یکهزار و ۶۱۰ نفر اعلام شده است.

قاسمی، بیان داشت: سرمایه گذاری یک طرح صنعتی مستقر در شهر تخصصی شیشه با میزان سرمایه گذاری ۱۶۴۹۱ میلیارد ریال صادر شده است که زمینه اشتغال ۱۱۰ نفر مستقیم را در زمان بهره برداری خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به برگزاری همایش تخصصی شهرصنعتی شیشه در سال گذشته ، اظهار داشت: وجود ذخایر مواد اولیه منجمله آهک، نمک و سیلیس در استان هرمزگان و نواحی مجاور، مجاورت با خلیج فارس و دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به بنادر جهت صادرات محصولات، فراهم بودن خطوط حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی در استان هرمزگان، نزدیکی به دریا جهت تامین آب، نزدیکی به واحدهای آب شیرین کن جهت تامین آب و استفاده از پساب آنها، نزدیکی به پالایشگاه های نفت، گاز ، خطوط لوله گاز و نیروگاههای برق از دلایل احداث شهر صنعتی شیشه در استان هرمزگان است.

رییس سازمان صمت هرمزگان ،  موقعیت جغرافیایی شهر صنعتی تخصصی شیشه با یکهزار هکتار در شرق بندرخمیر و شمال غرب بندرعباس واقع است.

قاسمی لازمه استقرار صنایع پیشرفته (های تک) را شهر صنعتی شیشه برشمرد و اظهار داشت: سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاراری در شهر صنعتی شیشه صنایع پیشرفته ای منجمله شیشه های گرم شونده الکتریکی، شیشه های ضد امواج الکترومغناطیسی، شیشه های هوشمند، سلولهای خورشیدی، فیبرهای نوری، الیاف شیشه (فایبرگلاس)، ترانزیستورها و ریز پردازنده ها ، سرمایه گذاری کنند و از مزیت و مشوق های این شهر صنعتی بهره مند شوند.

انتهای خبر /