پنجمین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر جزیره قشم به ریاست افشار فتح الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور محمد حسینی تختی فرماندار شهرستان قشم و اعضای این ستاد با بررسی نتایج اجرای مصوبات نشست قبلی در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، افشار فتح الهی دراین نشست با تبریک ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به حضور پرشور مردم درجشن های دهه مبارک فجر و مراسم ۲۲ بهمن گفت: هرچقدر از عمر انقلاب می گذرد، مردم ما با انرژی تر و با انگیزه تر وارد صحنه می شوند و این موضوع، مسئولیت ما مسئولین را سنگین تر می کند.

فتح الهی با تشریح وظایف و ماموریت های کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر جزیره قشم  بر ارائه بهترین و شایسته ترین خدمات به گردشگران نوروزی قشم تاکید کرد و افزود: مهم ترین وظیفه این ستاد و روسای کمیته های آن پیش بینی اتفاقات و بحران های محتمل از جمله بارندگی های شدید در سطح جزیره و ارائه راهکار است تا به این گردشگران عزیز کم ترین آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه باید با پیش بینی درست برای گزینه های مختلف احتمالی بحران ها آمادگی  داشته باشیم، تصریح کرد: این آمادگی ها حاصل نخواهد شد مگر اینکه از همین امروز بحث نظارت و سرکشی بر اماکن و سایت های گردشگری از جمله مراکز اقامتی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، بوم گردی ها و موارد مشابه بطور جدی در دستور کار کمیته ها قرار بگیرد.

فتح الهی آمادگی همه جانبه برای میزبانی از گردشگران نوروزی قشم به بهترین شکل ممکن را کاری بزرگ و سترگ خواند و یادآور شد: سازمان منطقه آزاد قشم در این راه بر ضرورت مشارکت و حضورهمه دستگاه ها و نیروهای مستقر در جزیره تاکید ویژه دارد.   

به گفته وی حضور نیروهایی مانند بسیج که در قشم از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است دراین مشارکت حتما باید در اولویت قرار بگیرد، مضاف بر اینکه مشارکت سایر نیروها از جمله داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز مد نظر کمیته ها باید باشد.

فتح الهی در بخش دیگری از سخنان خود برنامه ریزی برای نظارت بر عملکرد اقامتگاه ها را مورد تاکید مجدد قرار داد و گفت: حتما برای ساماندهی و شناسایی انواع اماکن اقامتی از جمله خانه های اقامت مسافر باید برنامه ریزی دقیق شود و اگر لازم شد بصورت موقت مجوز یک ماهه برای آنها صادر شود.

وی همچنین دراین نشست درخصوص کنترل قیمت ها بخصوص نرخ کرایه شناورها در ایام عید، جانمایی برای اسکان کسانی که از چادر استفاده می کنند درهنگام بارندگی، جانمایی برای پارکینگ خودروها در شهرهای قشم و درگهان، عرضه مستقیم میوه و موارد مشابه دیگر رهنمودها و تذکرات لازم را ارئه کرد.

گفتنی است در این نشست که سیدمحمد حسینی معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم دبیری آن را بعهده داشت، هریک از اعضای ستاد به تناسب وظایف و ماموریت های محوله،  فعالیت ها و اقدامات شان را تشریح و نقطه نظرها و پیشنهادات خودشان را مطرح کردند.

انتهای پیام