نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: طرح سوال از شهردار حق طبیعی و قانونی اعضای شورای اسلامی شهر است و اعضای شورا می توانند حتی چندین بار در سال طرح سوال از شهردار را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، اسماعیل بواشه در نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهارداشت: تمام جلسات شورا طبق قانون و رعایت مفاد قانونی در آنها انجام شده است و جلسات طبق ضرورت‌ها بر اساس تصمیم هیأت رئیسه شورا برگزار شده است.

بواشه افزود: خانم جراره که ریاست شورا را به عهده دارد و در دو دوره گذشته عضو این شورا بوده و یک دوره ریاست نیز در کارنامه دارد ثقل وحدت بین اعضای شورای ششم است و زحمات زیادی کشیدند تا شورا به سمت شفاف سازی حرکت کنند.

وی گفت: امیدواریم شهردار محترم به شعارشان عمل کنند، تفاوت شورای ششم با شورای پنجم هم این است که ما شورای شهرداری نباشیم و شورای شهر باشیم و این طرح سوال هم نشان از این دارد که ما پایبند به نظام هستیم و خط قرمز ما مقام معظم رهبری است و از هیچ کوششی برای بهتر شدن شرایط شهرداری دست بر نخواهیم داشت.

بواشه تاکید کرد: نکته ای در رابطه با جلسه فوق العاده ای که انجام شد باید بگویم، با توجه به تصادفاتی که در هفته های قبل اتفاق افتاد و ضرورت و اهمیتی که داشت ما در بیستم آذرماه جلسه ای را در کمیسیون عمران و حمل و نقل تشکیل دادیم؛ در هفته قبل ۶ نفر از شهروندان را از دست دادیم و این موضوع ضرورت برگزاری جلسه را داشت که روز بیست و یکم در صحن علنی شورا برگزار شد.

وی عنوان کرد: اگر ما بحث قانون و قانونمندی را مطرح می‌کنیم باید خودمان هم رعایت کنیم و در کمیسیون‌های تخصصی شورا حضور پیدا کنیم و در جهت تخصصی نمودن مصوبات شورا بتوانیم عمل کنیم، الان سراغ دارم یکی از همکاران در حدود ۹ جلسه کمیسیون بودجه شرکت نکرده است و جای تاسف دارد چرا که اگر بنا بر قانونمندی است باید اول خودمان رعایت کنیم و بعد تذکر به سایرین بدهیم.

بواشه خاطرنشان کرد: طرح سوال از شهردار حق طبیعی و قانونی اعضای شورای اسلامی شهر است و اعضای شورا می توانند حتی چندین بار در سال طرح سوال از شهردار را داشته باشند و شهردار هم باید به شعارهایی که داده است عمل کند و کمیته انتصابات را هم‌ که قولش را داده بود تشکیل دهد.

وی خاطرنشان کرد: انتصابات حق قانونی شهردار است اما ما هم ناظر هستیم و همانطور که شهردار بیان کردند که باید کارگروه تخصصی برای انتصابات تشکیل شود انتظار داریم این اتفاق بیافتد و همه پرسنل شانس ظهور و بروز در عرصه مدیریتی داشته باشند تا بهترین و توانمند ترین گزینه برای مدیریت مناطق و سازمانها انتخاب شود.

انتهای پیام