مدیر مخابرات منطقه هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی گفت: ۱۵ طرح مخابراتی با سرمایه هزینه شده افزون‌بر ۱۱ هزار میلیارد ریال به مناسبت هفته جهانی ارتباطات در این استان آماده بهره برداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی حیدری ادامه داد: بخشی از این طرح‌ها شامل سایت های جدید تلفن همراه و ارتقاء فناوری تعدادی از سایت های تلفن همراه در بندرلنگه، جاسک و خمیر، توسعه لاین ترمینال های استان ۱۰ نود  تامین پهنای باند، دایر کردن۲۰۰۰ پورت اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری، دایر کردن بیش از ۱۳ هزار تلفن ثابت شهری و روستایی و ایجاد بستر انتقال فیبر نوری برای بیش از ۵۰ سایت همراه اول در راستای پایداری ارتباطات می‌شود.

حیدری اضافه کرد : توسعه ظرفیت انتقال مسیر سرگزاحمدی تا بندرعباس تامین پهنای باند ارتباطات، توسعه مسیر شمال هرمزگان از حاجی آباد تا بندرعباس و ایجاد مسیر پروتکشن تامین پهنای باند ارتباطات، احداث ۱۲ سایت جدید همراه اول و طرح اپتیکال سوئیچ و پروتکشن فیبر مسیربندرعباس – بندر خمیر در راستای پایداری ارتباطات غرب این استان هم تعداد دیگری از طرح های آماده بهره برداری است.

وی اضافه کرد: توسعه نودهای اصلی پرظرفیت انتقال، راه اندازی سوپروایزری لاین پرمان و راه اندازی ۸ سایت جدید که درگیر مسائل تملک و یا مجوز از منطقه آزاد است هم جزو طرح‌های مذکور قرار گرفته است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: تلاش داریم با توجه به شرایط هرمزگان اصلاح و بازسازی شبکه ارتباطی را هم اجرایی کنیم که در این راستا فیبرنوری جایگزین کابل های مسی می‌شود.

وی با بیان اینکه سرقت کابل های مسی ضرر و زیان فراوانی به شرکت مخابرات و حتی مشترکان و سایر بهره‌برداران وارد می‌کند، خاطر نشان کرد : مسئولی از شرکت مخابرات هرمزگان حق ندارد از مردم بخواهد سیم تهیه کنند تا نسبت به رفع خرابی که سارقان عامل آن بوده اند اقدام شود و اگر چنین چیزی اتفاق افتاد آن فرد دیگر در مسئولیت‌ نخواهد ماند.

حیدری ادامه داد: براساس برنامه سال جاری پنج هزار میلیارد ریال بودجه برای کشیدن فیبر نوری درخواست شده که به احتمال فراوان با یک چهارم آن موافقت شود و سپس کار را آغاز می کنیم و امیدواریم با همه بودجه موافقت شود تا  ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری کشیده شود.

این مسئول، اضافه کرد: بدین ترتیب فیبر به خانه های مردم رسانده می شود و با تکمیل این طرح خدمات دهی با کیفیت بالاتری در همه حوزه ها انجام خواهد شد.

 مدیر مخابرات منطقه هرمزگان همچنین با اشاره به انتشار صورت مالی شرکت مخابرات ایران در بورس ابراز داشت: مخابرات هرمزگان هم در بخش تلفن ثابت به تبع شرکت مخابرات زیان ده بوده و برای تغییر زیاندهی بایستی تعرفه مکالمه تغییر یابد.

حیدری اضافه کرد: تعرفه تلفن ثابت از سال ۸۸ تا کنون هیچگونه تغییر نیافته است درحالی که هزینه ها افزایشی بوده است.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام