استاندار هرمزگان گفت : طرح مهار رواناب‌های شیرین سواحل مکران اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در نشست با دانشجویان شرکت کننده در اردوی راهیان پیشرفت که با حضور سرلشکر رحیم صفوی برگزار شد، اظهار داشت : به برکت جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت‌های زیادی در استان به نسبت قبل از انقلاب محقق شده است و صنایع فولاد، پالایشگاه‌ها و بنادر مولود انقلاب اسلامی هستند و در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی برای ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی هستیم که مجموع سرمایه‌گذاری آن از تمام پروژه‌های نفتیِ تاریخ هرمزگان بیشتر است.

وی افزود: هرمزگان امروز در صنعت فولاد مقام سوم کشوری را در اختیار دارد و در حالی که کل تولید فولاد هرمزگان تاکنون ۴ میلیون تن بوده، ایجاد ظرفیت برای ۵ میلیون تن تولید جدید را نیز آغاز کرده‌ایم و تا سال ۱۴۰۴ هرمزگان به بزرگترین تولید کننده‌ی فولاد کشور بدل خواهد شد.

استاندار هرمزگان، عنوان‌ کرد : بندر شهید رجایی که یکی از مؤلفه‌های هویتیِ بندرعباس است بعد از انقلاب به وجود آمده و در همین دولت نیز بندرگاه سیریک و خمیر را به بهره‌برداری رساندیم و طرح توسعه‌ای نیز برای بندرگاه لنگه آغاز کرده‌ایم، ضمن اینکه احداث و توسعه‌ی اسکله‌های جزیره‌ای متعددی در بوموسی، هرمز، لارک و گوکسر را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در صنعت آلمینیوم، نساجی و کود و سم نیز پیشرفت‌های بسیار زیادی در استان حاصل شده است و احداث نیروگاه اتمی سیریک نیز در چهار فاز با تولید حدود ۵ هزار مگاوات برق اتمی امسال آغاز خواهد شد.

دوستی، تصریح‌کرد: گازرسانی یکی از امور مغفول در هرمزگان بود که در حال حاضر در غرب استان به بندرلنگه در شرق استان به میناب، سیریک و جاسک و همچنین به حاجی‌آباد و بستک رسیده است.

وی عنوان‌کرد: هرمزگان چیزهای زیادی برای افتخار کردن دارد و یکی از مسائلی که به آن افتخار می‌کنیم این است که در این استان، ۷ مدرسه‌ی تک دانش‌آموزی داریم که ارزش بالایی دارد چرا که اینکه نشان می‌دهد تا چه میزان آینده‌ی فرزندان این مرز و بوم برای مسئولان نظام دارای اهمیت است و از این بابت در مناطق صعب‌العبور حتی برای یک دانش‌آموز هم امکانات تحصیل فراهم می‌کند و برایش معلم اعزام می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه یک سوم جمعیت استان را برداران و خواهران اهل‌سنت تشکیل می‌دهند، گفت: تعداد مساجد اهل‌سنت تقریباً دو برابر مساجد شیعی است که این امر نشان زیست مسالمت‌آمیز و آزادیِ تأمین شده توسط جمهوری اسلامی ایران در بحث مذهب است.

دوستی در بخش دیگری از سخنانش، عنوان‌کرد: ما تقریباً ۲۶۰ میلیون متر مکعب رواناب شیرین در استان هرمزگان داریم که از سواحل مکران بی‌هیچ استفاده‌ای وارد دریای عمان می‌شود و بر همین اساس طرحی به عنوان مهار رواناب‌های سواحل مکران را آماده کردیم که ان‌شاالله به زودی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان امکان ترکیب زنجیره‌ی نفتی و معدنی وجود دارد، اظهارداشت: در تلاش هستیم با ترکیب زنجیره نفتی هرمزگان و زنجیره معدنی جنوب استان کرمان، زمینه‌های توسعه را در استان افزایش دهیم و بر همین اساس زنجیره کود و سم و شوینده‌ها را ایجاد کردیم ضمن اینکه یک‌سری کارهای جدید در حوزه زنجیره هلیم و هیدروژن نیز در استان آغاز کرده‌ایم.

استاندار هرمزگان با اشاره به کسب رتبه اول هرمزگان در جذب سرمایه‌گذاری صنعتی، عنوان‌کرد: صنعت کشتی‌سازی یکی از صنایع پیشران در هرمزگان است اما متأسفانه تولیدات فولاد استان نمی‌توانست نیاز این صنعت را برآورده کند بر همین اساس طی تفاهم نامه‌ای با ایمیدرو تلاش کردیم تا تولیدات فولاد استان را با نیاز صنعت کشتی‌سازی منطبق کنیم.

وی صنعت آبزی‌پروری را یکی دیگر از بخش‌های پیشران استان دانست و با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیون دلار صادرات آبزیان در هرمزگان محقق شده است، گفت: یکی از اولویت‌هایی که از سفر ریاست محترم جمهور به استان دنبال شد، برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو بود که حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص پیدا کرد و اجرای این طرح می‌تواند تولید میگو در سطح را تا حدود زیادی افزایش دهد.

انتهای خبر /