نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در دیدار وزیر صنایع دستی ، میراث فرهنگی و گردشگری که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد ، با اشاره به عقب‌ماندگی تاریخی هرمزگان در بخش زیرساخت‌های گردشگری ، اظهار داشت : برای جبران این عقب‌ماندگی نیازمند تزریق اعتبارات ویژه به استان هرمزگان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده با اشاره به انتخاب شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی توسط سازمان جهانی یونسکو ، افزود : باید از این ظرفیت نهایت استفاده را در حوزه توسعه فرهنگی و خلق سرمایه برد و دل‌نگرانی من بازپس‌گیری این عنوان در صورت عدم فعالیت است‌.

وی با ذکر این نکته که استان هرمزگان در گذشته بخش اعظمی از نیازهای صنایع‌دستی کشورهای همسایه را تامین می‌کرد، ابراز کرد : صنایع دستی ریشه در تاریخ، فرهنگ و تمدن استان هرمزگان دارد و تنوع ظرفیتی در نقاط مختلف هرمزگان امکان تدوین برنامه‌های عملی مناسب را فراهم می‌کند که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت جزایر استان هرمزگان ، تصریح کرد : استان هرمزگان بیشترین تعداد جزایر در کشور را دارد که با اجرای طرح‌های نوین و مناسب گردشگری از جمله احداث تله‌کابین از بندرعباس به جزیره هرمز می‌توان اتفاقات بزرگی را در حوزه گردشگری جزایر رقم زد.

امام جمعه بندرعباس با ذکر این نکته که امکان تبدیل کردن جزایر به قطب گردشگری درمانی وجود دارد، تصریح کرد: باید هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت انجام شود تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد قطب گردشگری سلامت در برخی از جزایر انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ، با بیان این نکته که هرمزگان با دارا بودن ۶ فرودگاه ظرفیت بی‌نظیری در سطح کشور دارد، گفت: استان هرمزگان در برخی از فصول سال میزان قابل ملاحظه‌ای گردشگر را جذب می‌کند که می‌توان با تهیه هواپیماهای کوچک گردشگری جاذبه‌های بی‌نظیری را برای خلق سرمایه و جذب گردشگر بیشتر ایجاد کرد.

وی ضمن انتقاد از عدم بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت بی‌نظیر جزایر استان هرمزگان در حوزه گردشگری ، خاطرنشان کرد : هرمزگان با احتساب جزایر بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد اما متاسفانه هنوز پلاژ مناسبی برای گردشگران در سطوح مختلق استان وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی و حاکمیتی برای تحقق اهداف، مطرح کرد : بخشی از چالش‌های موجود در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان هرمزگان به واسطه عدم وجود هماهنگی و هم افزایی بین بخشی و بین دستگاهی است؛ چراکه تحقق بخش اعظمی از برنامه‌ها نیازمند همکاری چندین دستگاه است که متاسفانه تا کنون شاهد انجام برنامه‌های ترکیبی و چند بعدی در زمینه صنایع دستی و گردشگری نبوده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده اظهار داشت : صنایع گردشگری و میراث فرهنگی اگر همکاری و هم افزایی خوبی با سایر وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها نداشته باشد نمی‌توان انتظار تحول در این بخش را داشت.

انتهای پیام