مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان  گفت: ظرفیت های جدید آبرسانی هرمز با عنوان "برکت شهید سلیمانی" وارد مدار بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، امین قصمی در این مراسم که با حضور علی عسگری، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، فیروزی معاون اقتصادی استاندار هرمزگان، فرماندار بندرعباس، امام جمعه هرمز و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی از این پروژه ها به عنوان یک ظرفیت ویژه و تاثیرگذار در تامین آب مورد نیاز جزیره هرمز یاد کرد و افزود: این پروژه ها به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در سالگرد عروج این شهید والامقام افتتاح شد.

قصمی افزود: در اجرای این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۴۷ میلیارد ریال آن را بنیاد برکت تامین کرده است.

وی در تشریح جزئیات این پروژه ها افزود: در اجرای پروژه های تامین آب مشترکین هرمز دو باب مخزن با ظرفیت دو هزار و ۴۰۰ متر مکعب و یک باب ایستگاه پمپاژ احداث شده که یکی از این مخازن به روش FRP با ظرفیت دو هزار متر مکعب و یک باب مخزن هوایی تعادلی با ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب اجرا و تکمیل شده است.

به گفته قصمی، این مخازن ضمن افزایش میزان ذخیره آب مشترکین هرمز، امکان پمپاژ آب به منطقه گردشگری غرب جزیره ، آبرسانی به نقاط مرتفع و توزیع همگون آب در سطح جزیره را فراهم کرده است.

وی ادامه داد، ایستگاه پمپاژ  یاد شده نیز ظرفیت پمپاژ ۱۲۰ لیتر بر ثانیه را داراست که با اجرای آن مشکل افت فشار گذشته آب در شبکه توزیع هرمز را مرتفع کرده و زمینه بهبود نسبی آب مشترکین را فراهم کرده است.

قصمی ، اعتبار هزینه شده برای احداث ایستگاه پمپاژ و دو مخزن را ۱۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد که ۲۰ میلیار ریال آن را بنیاد برکت تامین کرده است.

وی در ادامه به پروژه توسعه و اصلاح شبکه آب هرمز به طول ۱۰ کیلومتر و بهسازی ۳۰۰ فقره انشعاب آب اشاره کرد و گفت: از مجموع ۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده در این پروژه، ۲۰ میلیارد ریال آن را بنیاد برکت تامین کرده است.

*افتتاح پروژه های آبرسانی هرمز به گردشگری هرمز رونق می دهد

قصمی به دیگر پروژه مشارکتی آبفا و بنیاد برکت در جزیره هرمز اشاره کرد و افزود: پروژه توسعه شبکه فاضلاب مسکن مهر نیز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیار ریال تکمیل شده که ۷ میلیارد ریال آن را بنیاد برکت تامین کرده است.

 مدیرعامل آبفا ابراز امیدواری کرد، این پروژه ها ضمن تامین آب مورد نیاز مردم جزیره هرمز فرصت بیشتری برای رونق گردشگری  هرمز فراهم آورد.

انتهای پیام