حمید رضاییان اصل مدیرعامل ایزوایکو با حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، حمید رضاییان اصل مدیرعامل ایزوایکو در نشست با حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر اینکه کشتی سازی می تواند تکیه گاهی قوی برای صنایع داخلی باشد، اذعان داشت: امید است که این نگاه اعتماد محور در بخش های مرتبط نیز شکل گیرد که نتیجه آن جلوگیری از هدر رفت سرمایه و داشته های کشور و همچنین تقویت نقاط قوت تولید کنندگان و صنایع داخلی کشور است.

امروز صنعت کشتی‌سازی در ایران با صنایعی همچون نفت، گاز و پتروشیمی گره‌خورده که بخش اصلی اقتصاد کشورمان را شکل می‌دهد؛ همچنین مرزهای طولانی آبی کشور در شمال و جنوب در کنار وابسته بودن صنایع جانبی بسیار به صنعت کشتی‌سازی و بالا بودن ظرفیت اشتغال در این صنعت، کشتی‌سازی را به صنعتی استراتژیک و مادر بدل ساخته است.

با جلب اعتماد بازارهای داخلی و خارجی توانستیم به بازارهای جدیدی وارد شویم و تعمیراتی که در سال های گذشته در خارج از کشور انجام می شد اکنون با قدرت و تخصص هر چه بیشتر در مجموعه ایزوایکو انجام می شود

باید بگویم ایزوایکو به عنوان قوی ترین مجموعه صنایع دریایی کشور طی ۹ سال اخیر دستاوردهای خارق العاده ای در زمینه ی توسعه ی اشتغال، اقتصاد و پشتیبانی از صنایع مختلف کشور داشته است.

این مجموعه از تمام استانداردهای جهانی برای تعمیر و ساخت انواع شناورها، لایروب ها و کشتی ها را در منطقه دارد و تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا با بازاریابی هدفمند محصولات و صنایع دریایی را به سوی بازارهای بین المللی سوق دهیم.

در ادامه محمد عبادی زاده امام جمعه بندرعباس، ایزوایکو را نماد جهاد و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ایزوایکو امروز نمونه موفق صنعت کشتی‌سازی ایرانی است و کشور را به یکی از قدرتمندترین صنایع کشتی‌سازی منطقه بدل کرده و قسمت عمده‌ای از این دستاوردها مرهون مدیریت قوی و برنامه‌های مدیرعامل مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران یا همان ایزوایکو است.

ایزوایکو با همت نیروهای متخصص موفق شده است در عرصه صنعت دریایی و اقتصاد دریا محور شعار ما می توانیم را در کشور و مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران محقق سازد از همین رو اطمینان داریم با ارتقا سطح دانش بومی در حوزه کشتی سازی و صنایع مربوطه به سرعت می توانیم متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی آنگونه که چشم انداز این مجموعه رقم خورده است به اهداف این مجموعه نزدیک شویم.

قطعا عملکرد مجموعه ایزوایکو در گام دوم انقلاب شایسته و قابل تحسین است و به حول و قوه الهی موفق شده از زیر ساخت ها و ظرفیت های اولیه چه به لحاظ دانش نظری و چه به لحاظ حوزه عملیاتی و تجربی پیشرفت قابل قبولی را از آن خود کند و با همت مضاعف فضا را برای شتاب بیشتر در گام دوم فراهم کند.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا