نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: از 11 نفر شورای شهر فعلی تنها 3 نفر تایید صلاحیت شدند، چرا این اتفاق افتاد، هیچ اطلاعی ندارم تنها می توانم ابراز تاسف کنم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در برنامه جشن انتخابات هرمزگان تحت عنوان طرح رسانه ای دعوت، در خصوص انتخابات پیش رو تشریح کرد: اگر احزاب و اشخاص توقعات مردم را برطرف نکنند از آن ها استقبال نخواهند شد، اشخاص آگاه باشند اگر به وعده های خود جامه عمل نپوشانند از طرف مردم پذیرفته نمی شوند. 

وی ادامه داد: همین که جوانان در این عرصه قدم می گذارند یعنی اعتماد بنفس دارند،  همانطور که در سال های جنگ خیلی از فرماندهان جنگ از جوانان کم سن و سال بودند. 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که ما تلفیقی از جوانی و تجربه را در کنار هم داشته باشیم قطعا به موفقیت دست خواهیم یافت. 

مردای افزود: مردم جوانان را باور داشته باشند، جوانان باید حس نوع دوستی، شجاعت و صلابت داشته باشند و امیدشان به خدا باشد که قطعا این مسیر پیروز خواهیم بود. 

وی گفت: مطالبه گری یک امر پذیرفته شده در تمام دنیا است، خداوند همه انسان ها را مساوی آفریده است اما بعضی موفق تر هستند چرا که طبق آنچه خداوند قرار داده است انسان ها باید از حق خود دفاع کنند و مطالبه گر باشند تا به موفقیت برسند. 

مرادی خاطر نشان کرد: نمی گویم مردم استان هرمزگان دنبال حق خواهی نبوده اند بلکه تاریخ ثابت کرده که مردم هرمزگان مردم مطالبه گری هستند، در مواقعه ای شرم و حیای هرمزگانی ها اجازه نمی دهد که حرفی بزنند اما به این معنی نیست که آگاه نیستند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که به من به عنوان نماینده مردم در مجلس حق مطالبه گری و تحقیق و تفحص داده شده، برای شورای شهر و روستا نیز طبق قانون تمهیداتی برای نظارت، تحقیق و تفحص در نظر گرفته شده است. 

مرادی افزود: اگر اینکه مردم ارباب و مسئولان خدمتگزار هستند در جامعه پذیرفته شود بسیاری از مسائل حل خواهد شد. 

وی ادامه داد: تعیین هئیت نظارت بر شورای شهر و روستاها برعهده مجلس است و سعی شده این وظیفه بر عهده شورای نگهبان گذاشته شود اما نشد،  یکی از طرح ها این بود که هئیتی از دل مجلس و به‌طور جداگانه برای این کار در نظر گرفته شود. 

مرادی افزود: یکی از پیشنهاد‌ها برای تعیین هئیت نظارت استان این بود که هئیت نظارت از سه نماینده مرکزی استان تشکیل شود که اشرافت ببیشتری دارند تا شبهات کمتری پیش آید اما موافقت نشد. 

وی ادامه داد: تصمیم بر این شد که نماینده غرب و شرق با همکاری یکی نمایندگان مرکزی هئیت نظارت را تشکیل دهند که در نهایت اعضای این هئیت شامل اقایان رئیسی، جباری و آرامی تعیین شدند. 

مرادی افزود: اگر شورای شهر قوی در مرکز استان وجود داشته باشد به تبع در باقی شهرستان ها نیز  مشکلات حل خواهد شد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارائه لیست توسط نمایندگان برای انتخابات شورای شهر و روستاها گفت:  پیشنهاد من این بود لیستی از توانمندی های افراد شایسته که قرار است به این پارلمان راه یابند تهیه شود. 

مرادی افزود: بنده شهر و استانم را دوست دارم و دلسوز این استان هستم،  اگر مردم در این انتخابات شرکت نکنند در دنیا و آخرت محکوم خواهند بود. 

وی ادامه داد: به شدت نگران هستم که بگویم از ۱۱ نفر شورای شهر فعلی تنها ۳ نفر تایید صلاحیت شدند،  چرا این اتفاق افتاد، هیچ اطلاعی ندارم اما جای تاسف است. 

نماینده مردم هرمزگان افزود: این نکته را باید در نظر گرفت که اگر ۱۱ عضو شورا دارای تخصص‌های مختلف نباشند زمانی که مشکلی در سطح شهر پیش می آید نمی‌شود به‌طور تخصصی پاسخگو بود،  هرکسی باید در یک رشته متخصص باشد تا در نهایت یک شورای متخصص که می تواند به جنبه‌های متخلف شهر بپردازد تشکیل شود بر همین مبنا لیستی مشخص را به مردم معرفی کردیم تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. 

مرادی ادامه داد: از ۱۳۷ نفر با ۲۵ تا ۳۰ نفر جلسه داشتم و صحبت کردم و تاکید کردم که باید بتوانند خود را به مردم بشناسانند، بعد از انتخاب شدن این ۱۱ نفر از آن ها همواره حمایت خواهیم کرد. 

نماینده مردم هرمزگان در پایان گفت: شورا باید مستقل عمل کند به ویژه در امر انتخاب شهردار، چرا نباید شهرداری را تربیت کنیم که پس از پایان خدمت بتواند در پست های کلیدی هئیت دولت مشغول به فعالیت شود.